sobota, 21 marca 2015

Ciasto dla zapracowanych-bez jajek,mleka,masła,bez użycia misek,bez brudnych naczyń!

Nie możliwe ? A jednak! Tak tak,,jedyne co będziecie potrzebować,to blaszka do pieczenia i łyżka.
Ciasto równie dobrze możecie podać w święta.Wystarczy,że zrobicie polewę np czekoladową i udekorujecie np migdałami lub orzechami. Na prawdę polecam. Musiałam śpieszyć się ze zdjęciami bo ciasta co chwila ubywało :D


Składniki suche:
  • 3 łyżki kakao
  • 1 szklanka cukru
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Składniki mokre:
  • 5 łyżek oleju rzepakowego
  • 1 szklanka wody
  • 1 łyżeczka octu
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Przygotuj średniej wielkości kwadratową blaszkę i wyłóż ją papierem do pieczenia.
Piekarnik nastaw na 175 stopni.


Suche składniki przełóż do blaszki i wymieszaj. 
Zrób 3 wgłębienia ,dwa mniejsze i jedno większe.
Do jednego wgłębienia wlej ocet,do drugiego ekstrakt waniliowy a do największego olej.Całość polej wodą i dokładnie wymieszaj.


Przełóż do nagrzanego piekarnika i piecz przez ok 35 minut,do suchego patyczka.


Wielkanocne Wypieki

53 komentarze :

  1. Odpowiedzi
    1. do tego bardzo prosty,każdemu wyjdzie :)

      Usuń
  2. ale super, już wiem teraz gdzie trzeba zajrzeć po przepis jak nie będzie czasu, a najdzie ochota na coś smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł przed świętami, idealne ciasto last minute, koniecznie muszę spróbować :)

    Pozdrawiam ciepło, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. mogłabym porównać do murzynka,naprawdę smaczne ciacho:)

      Usuń
  5. Nieźle! Teraz już nikt nie powinien narzekać, że nie ma czasu na pieczenie!
    (musimy podesłać przepis naszej wiecznie narzekającej ciotce xD )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym wypadku nikt nie powinien marudzić,że 'nie ma czasu' :p

      Usuń
  6. Smakowity blog. ;) Będę zaglądać! :)
    http://cutetodeath.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest idealne ciacho dla mnie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. JEM OCZAMI! Nie wiem czy wiesz, ale to ciasto mojego dzieciństwa! :)
    Kupiłaś mnie nim :)

    Pozdrawiam, MG

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne! Już myślałam że to ciasto bez ciasta, ale na szczęście to po prostu bardzo szybkie i smaczne ciacho!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obalam mity,że ciasto pieczone też może być,szybkie,tanie,łatwe a przede wszystkim smaczne :)

      Usuń
  10. Widzę, że ciasto dla mnie - szbko i smacznie :) ciekawy przepis, przypomina mi trochę ciasto marchewkowe. W przyszłości na pewno wypróbuję Twój przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy do ciasta można dodać owoce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie próbowałam,dla mnie taka wersja jest idealna,ale myślę,że można spróbować np z wiśniami

      Usuń
  12. Witam :) czy można nie dodawać octu? ;) nie mam w domu innego niz jabłkowy. ..;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakiej użyć mąki jeśli wykluczamy z diety gluten? Wyjdzie na gryczanej? A ocet jabłkowy chyba może być bo też taki posiadam w domu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ocet jabłkowy jak najbardziej może być,co do mąki nie jestem pewna. Nigdy nie używałam tej gryczanej,a jakby spróbować amarantusowej ?

      Usuń
  14. Jednak zmodyfikowałam:mąka gryczana,ocet jabłkowy,olej kokosowy.Pycha. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super ! cieszę się,że wyszło,a byłaby możliwość podesłania zdjęcia ?

      Usuń
    2. Świetnie :) ! Uwielbiam jak ktoś kombinuje :). Nie za dużo cukru w przepisie?

      Usuń
  15. Zrobiłam właśnie to ciasto i wyszło kompletną klapą. Jest płaskie jak kartka papieru, nie wyrosło. Dodałam wszystkie składniki prócz ekstraktu waniliowego, dodałam zamiast tego cukier wanilinowy. Czemu nie wyrosło? porażka ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj mogę tylko gdybać,nie wiedziałam,,,nie wiem czego poszło nie tak,być może złej jakości składniki,być może wina piekarnika,cukier nie powinien zaszkodzić,,chociaż ja zawsze robię z ekstraktem,następnym razem dodam cukru zamiast wanilii i się okaże

      Usuń
    2. Może blacha za duża?
      Bo to ciasto samo w sobie wysokie nke jest więc jeśli blacha A dużo to będzie cieniutkie

      Usuń
  16. Co znaczy sredniej wielkosci blacha? :) bo ja mam albo taka 27cm kwadrat albo taka do poeczenia malego chleba wysoka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eh..blachy nie mierzyłam,mam już ją dobrych kilka lat,jeśli Twoja forma ma 27 cm,to od razu radzę zrobić ciasto z podwójnej porcji

      Usuń
  17. Ciasto pycha! jedyne ale, ze nastepnym razem musze piec w naprawde małej foremce, bo to w, ktorym pieke brownie jest troche za duze. Kiedyś spróbuje upiec podwójna porcje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! no tak o tej foremce mogłam wspomnieć we wpisie,to ciasto najlepiej jest robić od razu z podwójnej porcji,zresztą same składniki mówią same za siebie,nie jest ich zbyt wiele:)

      Usuń
  18. Heh, właśnie się zastanawiałam co by tu zrobić nie mając nic prócz mąki, oleju, masła... Przeglądałam Twojego bloga i proszę, znalazło się ;). Myślisz, że mogłabym tam dodać budyń, albo marchewkę?

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. heheh :) nigdy o tym nie myślałam,ale myślę ,że marchewka by tu pasowała

      Usuń
  20. Ciekawy przepis, ciasto wygląda bardzo apetycznie, a jest takie proste w wykonaniu : )

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy to ciasto też Wam wyszło takie "ciężkie" i taka guma ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciasto super 😊 właśnie zrobiłam. Mam już pomysł żeby upiec 2 przełożyć marmolada, polać polewa i posypać orzechami. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie upiekę to ciasto, tylko proszę o podanie wymiarów foremki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię w foremce większej niż 24x24 jakieś 35 cm...z kawałkiem nie pamiętam,i przeważnie z podwójnej porcji

      Usuń
  24. Super przepis :) już trzeci raz robię, tylko podwójna porcja, po prostu mam większą blaszke. Zmodyfikowałem przepis posypujac kawałkami czekolady, gorzkiej i mlecznej. Wychodzi rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ! Z tą czekoladą dobry pomysł.

      Usuń
  25. Najbardziej mi się podoba że bez brudnych naczyń ;-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasto warte wypróbowania, smakuje pewnie wspaniale, ale czy nie warto czasem zajrzeć do słownika? Zawsze mi się wydawało, że prowadzenie bloga zobowiązuje

    OdpowiedzUsuń
  27. To ciasto to guma ja dodałem wszystkie składniki i robiłem wszystko wedle przepisu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na blogu są tylko sprawdzone przepisy,gdyby coś mi nie wyszło,nie smakowało po prostu bym nie dodawała. Jeśli chodzi, o to ciasto to zdania są podzielone,jednym wychodzi drugim nie wiem dlaczego,ale nie wychodzi. Także nie poddawać się i próbować dalej :)

      Usuń
  28. To ciasto nie jest jadalne chyba .

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam czy zamiast proszku do pieczenia mozna dac lyzeczke sody? :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka