piątek, 6 października 2017

Chlebek arabski z czarnuszką


Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 1/2 łyżeczki suchych drożdży
  • jajko
  • 1 łyżka mleka
  • czarnuszka
W misce połącz ze sobą mąkę, sól, cukier i drożdże. Stopniowo dodawaj ciepłą wodę. Zagnieć ciasto i przełóż je do czystej miski wysmarowanej olejem.
Przykryj ściereczką i odstaw na ok.1 godzinę.
Następnie ciasto podziel na ok. 10 części. Z każdego kawałka ciasta uformuj kulkę, a następnie rozwałkuj na cienki placek.
Tak przygotowane chlebki wyłóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Przykryj ściereczką i odstaw na ok. 15 minut. Jajko oraz mleko roztrzep widelcem i posmaruj chlebki. Następnie posyp czarnuszką.
Tak przygotowane chlebki piecz w 180 C. przez ok. 15 minut.
Chlebki powinny mieć ładny,złoty kolor.

10 komentarzy :

  1. Umoczyłabym taką bułę w hummusie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję w ulubionych, podoba mi się ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny chlebek, a dodatek czarnuszki jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och ! Pyszne pieczywko. Uwielbiam czarnuszkę, wiec taki chlebek bardzo by mi podpasował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No taki chlebek to ja uwielbiam :D Ostatnio już wgl. zwykłego chlebka ze sklepów nie jadam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. był okres że i ja nie kupywałam pieczywo,ale niestety ostatnio brak mi na wszystko czasu,więc taki domowy to taki rarytas

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. takkk, ja zazwyczaj najpierw skubie nasionka a dopiero potem jem chlebek :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka