środa, 30 sierpnia 2017

Zupa krem z pieczonych pomidorów


Pomidorowa zaraz po rosole i ogórkowej, to jedna z moich ulubionych zup. Uwielbia ją i mój synek , który mógłby jeść pomidorową co drugi dzień, na zmianę z rosołem.

Składniki:
  • 1 kg pomidorów
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 500 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki słodkiej papryki
  • oregano
  • sól
  • pieprz
  • śmietana
  • grzanki
Pomidory przełóż do miski.Dodaj oliwę z oliwek, sól, czosnek,oregano i paprykę. Cebulę obierz i pokrój na mniejsze kawałki i dodaj do pomidorów. Dokładnie wymieszaj.
Pomidory wyłóż na blaszkę do pieczenia i piecz w 200 C. przez ok. 40-45 minut. 
Upieczone pomidory przełóż do garnka, dodaj bulion i dokładnie zmiksuj blenderem. Następnie tak przygotowaną zupę postaw na kuchence i zagotuj. Dopraw do smaku solą i pieprzem.
Zupę podawaj z kleksem śmietany i grzankami.


Warzywa psiankowate 2017

9 komentarzy :

  1. Bardzo lubię takie zupki :) Pyszna propozycja na smaczny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomidorowa w moim domu jest zupą nr 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię pomidorową ale nie potrafiłabym zdecydować która zupa jest dla mnie najlepsza. ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem fanką pomidorowej, chętnie ją zrobię wg. Pani przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieczonej jeszcze nie robiłam dziś u mnie na obiad klasyczna na bazie ze świeżych pomidorów

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna zupa, nie jadłam z pieczonych pomidorów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię zupy z pieczonych warzyw! Super przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochamy wszelkie zupy pomidorowe :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam. Dziękuję za dodanie do akcji. Już wkrótce jej podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka