środa, 26 lipca 2017

Murzynek z konfiturą wiśniową


Ostatnio robiłam porządki w mojej spiżarce . Zostało mi kilka słoiczków kompotów i dżemów. Większość już 'wyszła' została aby konfitura wiśniowa. Musiałam zrobić miejsce na kolejne słoiki,tak więc z resztek z zeszłego roku powstał murzynek.

Składniki:
  • 4 jajka
  • 200 g masła
  • 2 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2/5 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki konfitury z wiśni
  • 50 g rodzynek
Mąkę wraz z proszkiem do pieczenia przesiej do miseczki.
Mleko wraz z masłem,cukrem i kakao zagotuj. Zmniejsz ogień i mieszaj do momentu aż wszystkie składniki się połączą. Odstaw do przestygnięcia.
Do wystudzonego masła cały czas mieszając dodawaj po jednym jajku,następnie mąkę , konfiturę z wiśni oraz rodzynki.
Gotowe ciasto przełóż do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.
Piecz w 180 C. przez ok. 50 minut.
Gotowe ciasto polałam polewą czekoladową i posypką.


Z dziećmi i dla dzieci 2017 Łakocie z domowego zacisza

12 komentarzy :

  1. Bardzo apetycznie wygląda :) Poczęstuj kawałeczkiem do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. murzynek to takie ciacho, które w zasadzie nigdy się nie nudzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszniutkim! lubię taki z polewą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Murzynek to ciasto, którego chyba nigdy nie polubię - ups;) Wolę prawdziwą czekoladę w wypiekach

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie :)
    Dziękuję za udział w akcji kulinarnej ,,Łakocie z domowego zacisza”
    https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Smak dzieciństwa ^^ i ta polewa, obłęd! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam taki przepis!
    Toż to klasyczny murzynek.
    Uwielbiałam!
    :)

    Jest mi bardzo miło, że bierzesz udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Musi smakować rewelacyjne - słodycz murzynka z kwaśnym posmakiem wiśniowej konfitury. Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne ciasto :) Uwielbiam murzynka, a za wiśniami wręcz przepadam. Dawno nie robiłam, więc chętnie wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. O jej, ale fajny murzynek! Jeszczę z konfiturą wiśniową, mniam po prostu!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka