wtorek, 11 lipca 2017

Harcha, chlebek marokański



Składniki:
  • 250 g semoliny
  • 2 łyżeczki suchych drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 150 ml ciepłego mleka
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 80 ml oliwy z oliwek
W miseczce połącz ze sobą mleko,drożdże i cukier. Przykryj ściereczką i odstaw na ok. 5 minut.
Następnie do drożdży dodaj semolinę,oliwę,sól i proszek do pieczenia. Dokładnie wymieszaj. Jeszcze raz przykryj ściereczką i odstaw na ok. 15-20 minut.
Ciasto podziel na 3-6 kulek. Zależy od wielkości. Każdą kulkę wyłóż na stolnicę posypaną semoliną. Uformuj chlebki.
Smaż na suchej patelni, po ok. 5 minut z każdej strony.

15 komentarzy :

  1. Świetnie wygląda! :) Chętnie upiekłbym ten chlebek dzisiaj na kolację, ale dopadł mnie taki leń... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skąd ja to znam, od tygodnia robię pizzę :D

      Usuń
  2. Próbowałam go w tym roku na wakacjach, ale jakoś szczególnie nie przypadł mi do gustu:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie próbowałam, ale bardzo chętnie bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis, jestem ciekawa smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda smakowicie, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako miłośniczka pieczenia z chęcią wypróbuję przepis ! Dziękuję za inspirację :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez musze sprobowac, tyle o nim słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda to mega pysznie - wyobrażam sobie takie na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda fantastycznie. Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajnie wyglądają :) Takie bułeczko-placki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam a fajnie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiedziałam, że jest taki chlebek ^_^ Bardzo chętnie spróbowałabym jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka