piątek, 21 lipca 2017

Frużelina jagodowa


W zeszłym roku sezon na jagody trwał długo i jagód było sporo. Niestety w tym roku,podobnie jak to było z truskawkami jagód jest niewiele. Jeśli chcecie kupić jagody na targu możecie zapłacić nawet 20 zł za 1 litr ! 
Mnie na szczęście udało się i trochę ich nazbierałam. Mam nadzieje,że jeszcze uda mi się coś z nich przygotować.

Składniki:
  • 1 l jagód
  • 1/3 opakowania żel fix
  • 200 ml wody
  • 300 g cukru
Jagody przebierz i odważ 200  g i przesyp je do garnka. Dolej wodę i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz ogień i gotuj przez ok. 3 minuty.
Pozostałe jagody wsyp do miski i wymieszaj z cukrem i konfitur fix. Jagody przełóż do garnka z gorącymi jagodami,doprowadź do wrzenia i gotuj przez następną minutę. Zdejmij z ognia i mieszaj aż powstała na wierzchu piana zaniknie.
Przełóż do słoiczków i pasteryzuj.

Róbmy przetwory - edycja 3

14 komentarzy :

  1. Ja w tym roku przez brak czasu jadłem tylko kupione jagody :) Może w przyszłym roku będzie ich więcej i uda mi się zebrać coś własnoręcznie :) Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jagody uwielbiam, a taka frużelina jest idealnym dodatkiem do ciast :) Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W mojej okolicy nie zakwitły lipy i robinie, ale na brak jagód i truskawek nie narzekam :)
    Dziękuję za przesłanie przepisu do akcji "Róbmy przetwory!"

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wygląda ta frazelina jagodowa, nigdy takiej nie jadłam a konieczie będe musiała spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, byłam wczoraj w lesie. Nie widziałam nawet jednej jagody :( Frużelina świetna!

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie też w tym roku z jagodami kiepsko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety tak jest prawie wszędzie

      Usuń
  7. U mnie jagody kosztują aż 28 zł:/

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie też ciężko z jagodami, ale coś tam udało się uzbierać i też takie pyszności przygotowałam. Gofry z bitą śmietaną i taką frużeliną... tak mi się zamarzyło :) Super, że prezentujesz ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nasz tato najbardziej lubi konfitury jagodowe i z czarnej porzeczki więc byłby w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak samo jak ja, porzeczka i jagody muszą być :D

      Usuń
  10. Pychota... szkoda, że w lesie obok mojego domu nie rosną jagody :(

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka