środa, 24 maja 2017

Placek z rabarbarem


Rabarbarowe szaleństwo trwa. Tym razem również ciasto,ale już nie kruche , a ucierane. Prosto ,szybko i oczywiście smacznie ! 

Składniki:
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • 200 g masła 
  • 4 łyżki mleka
  • ok. 600 g rabarbaru ,pokrojonego 
  • 1 szczypta soli
Masło utrzyj. Następnie dodaj cukier i cukier wanilinowy. Do utartego masła dodaj żółtka i mleko, dokładnie połącz. Dodaj przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia.
Białka ubij z solą. Porcjami dodawaj do wcześniej przygotowanego ciasta. 
Ciasto wyłóż do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzch ciasta wyłóż rabarbar.
Piecz w 190 C. przez ok 50-55 minut.


Rabarbar 2017

17 komentarzy :

  1. Jeszcze nie piekłam nic z rabarbarem i ślinka mi cieknie na widok tego ciasta;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam rabarbar - teraz jest idealna okazja na pyszny kompot czy takie pyszne ciasto jak w Twoim przepisie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie też rabarbar rządzi ;) a Twoje ciacho prezentuje się niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choruje na nietolerancje glutenu, czym można zastąpić mąkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym pszenną zmieniła na jaglaną

      Usuń
  5. Uwielbiam takie ciasta. Ostatnio też robiłam z rabarbarem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie ostatnio rabarbar prawie codziennie :D

      Usuń
  6. Pyszny placek zrobiłaś :) Skusiłabym się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda. Z rabarbarem w tym roku jeszcze nie piekłam -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sezon długi,więc jest jeszcze czas :)

      Usuń
  8. Wygląda wspaniale! Uwielbiam takie puszyste ciasta z owocami ^_^

    OdpowiedzUsuń
  9. To taki klasyk nad klasyki :) I do tego standardowo pyszny :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka