czwartek, 16 marca 2017

Płatki śniadaniowe , owsiane


Lubię płatki, chyba większość z nas lubi. Tylko niestety te sklepowe często napakowane są niepotrzebnymi składnikami. Przyznaję,że od czasu do czasu i ja kupuje płatki,wtedy dokładnie czytam skład..Ale ostatnio coraz częściej robię je sama w domu. Po prostu pycha !

Składniki:
  • 1 szklanki mąki owsianej
  • 1/3 szklanki mąki z ryżu brązowego
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli morskiej
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka melasy
  • 1/3 szklanki mleka migdałowego
  • 1/4 szklanki wody
Piekarnik nastaw na 175 C,, blaszkę wyłóż papierem do pieczenia.
Obie mąki,cukier,proszek do pieczenia i sól wymieszaj w misce. Dodaj miód,melasę,mleko i wodę. Jeszcze raz wymieszaj.
Taką masę cienko rozsmaruj na blaszce,im cieniej tym lepiej. Wstaw do nagrzanego piekarnika na ok.10 minut. Po czym blaszkę wyjmij z piekarnika,masę połam na mały kawałki. Następnie blaszkę wstaw do piekarnika nagrzanego do 135 C. i  piecz przez 25 minut. Wystudź i przełóż do pojemniczka.

14 komentarzy :

  1. Pyszne i na pewno o niebo zdrowsze niż te kupione :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis :-) z chęcią wykorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. z tymi domowymi to najlepszy pomysł :) ja nie kupuję praktycznie w ogóle, przerzuciłam się na owsiane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i zdrowe śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej pory zawsze wycinałyśmy kształty robiąc płatki ale taki łamane też z chęcią wypróbujemy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie,nie chciało mi się bawić w wycinanie :D

      Usuń
  6. wspaniały przepis! zapisuję do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka