czwartek, 23 marca 2017

Barszcz ukraiński


Składniki:
  • 5 średnich buraków
  • 4-5 ziemniaków
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 2 pomidory
  • 1/2 selera
  • por, biała część
  • 1/3 główki średniej kapusty
  • 2 ząbki czosnku
  • ok. 6-8 szklanek bulionu z kurczaka
  • garść fasolki szparagowej
  • 2 łyżki masła
  • sól i pieprz
  • cukier
  • sok z cytryny
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany
Warzywa umyj i obierz. Buraczki zetrzyj na tarce lub pokrój w kostkę. Ziemniaki, marchewkę, pietruszkę i seler pokrój w kostkę. Pora pokrój w plasterki.
Kapustę drobno posiekaj,a fasolkę pokrój na mniejsze kawałki. Pomidory obierz ze skórki i pokrój. Czosnek posiekaj.
W rondelku podsmaż na maśle warzywa, oprócz ziemniaków,fasolki,kapusty i czosnku.
Następnie dodaj szklankę bulionu,ugotuj warzywa.
Do drugiego garnka dodaj bulion, ziemniaki,fasolkę i kapustę. Gdy warzywa będą już miękkie dodaj wcześniej ugotowane warzywa i czosnek. 
Zagotuj. Dodaj sok z cytryny,sól,pieprz i cukier do smaku. 
Podawaj ze śmietanką.

12 komentarzy :

  1. Wspaniała zupa, jedna z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjna zupka :) Barszczyk uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd się przyznać,ale w życiu nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo nie...musisz spróbować,jest pyszna !

      Usuń
  4. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda wyśmieniecie i jestem pewna że tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. narobiłaś mi smaku, już wiem jaka zupa będzie w przyszłym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam tej zupy chyba od przedszkola;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh u mnie barszczyk jest często,moi chłopcy bardzo lubią

      Usuń
  7. Bardzo lubimy taki barszczyk :) Fajne jest to, że można wrzucić tam takie warzywa jakie też masz akurat w lodówce :P

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka