środa, 15 lutego 2017

Torcik jogurtowy z mascarpone


Dwa tygodnie temu miałam urodziny, oczywiście zrobiłam torcik,jak co roku. W sumie..w zeszłym roku..mmm mój tort wylądował na podłodze..bywa..W tym roku wszystko poszło,tak jak planowałam. Torcik prosty,Smaczny...czego chcieć więcej.

Składniki:

  • 4 jajka
  • 70 g mąki pszennej
  • 35 g kakao
  • 180 g cukru
  • 200 g jogurtu greckiego
  • 500 g mascarpone
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 1 cukier wanilinowy
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 5 łyżek wrzątku
Jajka wraz z 100 g cukru ubij na parze. Następnie dodaj przesianą mąkę wraz z kakao i delikatnie wymieszaj.
Ciasto przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w 190 C. przez ok. 20 minut. Gotowe ciasto odstaw do przestudzenia.
Żelatynę rozpuść w wodzie i odstaw na bok.
Serek mascarpone połącz z pozostałym cukrem i cukrem wanilinowym. Następnie dodaj jogurt i żelatynę. Wymieszaj,
Masę podziel na dwie części.
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej. Tak przygotowaną czekoladę dodaj do połowy masy i wymieszaj.
Ciasto przekrój na pół.
Spód ciasta wyłóż jasną masą, przykryj ciastem. Na wierz wyłóż masę z czekoladą. Ciasto wstaw na kilka godzin do lodówki. Dowolnie udekoruj.

13 komentarzy :

  1. Bardzo fajne ciacho :)
    Ps. Wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo kuszące ciasto. Takie torcik chciałabym mieć teraz na wyciągnięcie ręki. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały, musiał smakować wybornie :)
    Najlepsze życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny torcik :-) bardzo lubię takie smaki :-) najserdeczniejsze życzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smacznie wygląda :) Uwielbiam ciasta z mascarpone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie również,u mnie zazwyczaj jak jakiś tort robię to z mascarpone,jakoś najbardziej nam takie smakują :)

      Usuń
  6. Jaka wielkość formy ma być bo mam tylko 25cm.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam wszystkich. W sobotę zrobiłam ciastko z tego przepisu. Niestety nie wyszło i nie wyglądało jak na zamirszczonym zdjęciu. Po pierwsze 200g gorzkiej czekolady to stanowczo za dużo szczególnie że dałam tą z Lidla co ma 76% zawartości kakao. Nie dało się tego zjeść takie było gorzkie. Na moją tortownicę która ma 25 cm kremu jest stanowczo za mało szczególnie że trzeba go jeszcze podzielić na pół. Nie dodawałam też żelatyny bo po zmieszaniu górnej warstwy z taką ilością czekolady i tak nie dało się tego normalnie pokroić bo na górze zrobiła się niemal skorupa takie było twarde. Może trzeba by się zastanowić nad zmianą proporcji. Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proporcję są dobre :) Ciasto robiłam już kilka razy i zawsze wychodzi. Niestety ostatnio nie mam możliwości odpisywać na wszystkie wiadomości czy komentarze. Foremka powinna być mniejsza 20 cm,a gorzką czekoladę można zamienić na mleczną,chociaż z mleczną jak dla mnie za słodko. Ale,to już kwestia gustu . Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Jest piękny i na pewno przepyszny. Zawsze kiedy niesiemy jakieś ciasta i torty to boimy się ich widoku na podłodze :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Może prosty, smaczny, ale wygląd zniewalający :) Ja uwielbiam torty przekładane kremem albo na śmietanie alb z mascarpone , nie znoszę tych na maśle.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka