środa, 1 lutego 2017

Pierogi z wątróbką drobiową


Pierogi..Kto ich nie lubi? Na słodko, na wytrawnie,z mięsem,serem,z warzywami, o przeróżnych kształtach. U mnie najczęściej goszczą ruskie i te z mięsem, które uwielbia mój maluch.

Składniki:

Ciasto:
  • jajko
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli
  • 1 szklanka ciepłej wody
Farsz:
  • 400 g wątróbki drobiowej
  • 2 szklanki kaszy gryczanej,ugotowanej
  • 3 cebule
  • 25 g masła
  • jajko
  • sól i pieprz
Cebulę drobno posiekaj, a następnie zeszklij na maśle. Do cebuli dodaj wątróbkę i smaż przez ok. 8 minut. Mięso przestudź, po czym zmiel przez maszynkę. Do zmielonego mięsa dodaj jajko, kaszę gryczaną,sól i pieprz. Dokładnie wymieszaj.
Przygotuj ciasto.
Mąkę przesiej,dodaj sól,olej i jajko. Wymieszaj. Następnie dodawaj powoli wodę i zagnieć ciasto.
Ciasto rozwałkuj i wytnij okrągłe placuszki. Na każdy nakładaj farsz i ulep pierogi.
Pierogi gotuj w osolonej wodzie przez ok. 3 minuty od momentu gdy wypłyną na wierzch.

5 komentarzy :

  1. Świetny przepis! Powiem szczerze, że u mnie również zawsze królowały pierogi z mięsem, ale z wątróbką jeszcze nie miałam okazji spróbować :) Bardzo chętnie wypróbuję ten przepis w domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie wątróbkę, ale pierogi z wątróbką to dla mnie nowość. Wyglądają apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne pierożki, takich jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. w zasadzie nie ma takich pierogów, których bym nie lubiła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich jeszcze nie jadłam:) Fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka