poniedziałek, 23 stycznia 2017

Oponki dyniowe


Wygrzebałam ostatni słoiczek z dyniowym puree..niestety. Za rok muszę zrobić więcej,zdecydowanie więcej. No więc..tak zrobiłam gofry..no jeszcze tej dyni mi zostało. Szkoda było wyrzucaj.
Mamy okres karnawałowy ,więc postanowiłam zrobić oponki. Wyszły przepyszne. 

Składniki:
  • 3 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczka imbiru
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • szczypta zmielonych goździków
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki rozpuszczonego masła
  • 2 jajka
  • kilka kropel ekstraktu waniliowego
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 1/2 szklanki maślanki lub mleka
Polewa:
  • 1/2 szklanki mleka
  • kropla ekstraktu waniliowego
  • 3 szklanki cukru pudru
  • szczypta soli
Składniki na polewę przełóż do miseczki i dokładni połącz. Przygotuj ciasto na oponki.
W misce połącz ze sobą mąkę,sól,proszek do pieczenia,cukier oraz przyprawy. Dodaj pozostałe składniki i wymieszaj.
Ciasto wyłóż na stolnicę posypaną mąką i wyrób ciasto. Ciasto podziel na dwie części. Każdy kawałek ciasta rozwałkuj i np. szklanką wytnij kółka. Na środku każdego wytnij mniejsze kółko. Oponki smaż na oleju z obu stron na złoty kolor. Około 2 minuty z każdej strony. Oponki obtocz w polewie i odstaw na kratkę.

11 komentarzy :

  1. o widzisz a u mnie jeszcze sporo puree dyniowego w zamrażalniku:) narobiłam hurtowe ilości:) dobry pomysł na użycie do oponek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł z tymi dyniowymi oponkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię oponek, ale może z dynią by mi posmakowały;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię oponki, ale z dynią jeszcze nie jadłam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł z tym dodaniem dyni :) muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne i na pewno pyszne :) Dynia nadała pewnie fajnej wilgoci :)

    OdpowiedzUsuń
  7. z puree dyniowym jeszcze nie robiłam, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka