wtorek, 10 stycznia 2017

Kasza jęczmienna z warzywami


Jedna z moich ulubionych kasz zaraz po gryczanej. Tak mnie naszło...dawno nie jadłam. Rodzinka o dziwo też zajadała.

Składniki:
  • 400 g kaszy jęczmiennej
  • bulion warzywny
  • cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 200 g marchewki
  • 150 g pietruszki
  • 150 g selera
  • 100 g groszku, może być mrożony
  • 200 g boczku wędzonego
  • sól i pieprz
  • majeranek
Kaszę przełóż do garnka i zalej bulionem,tak aby kasza była przykryta. Kaszę odstaw na 1 godzinę, po czym dolej trochę wody. Gdy kasza będzie już prawie gotowa dodaj groszek i odrobinę soli. Gotuj kaszę do miękkości.
Cebulę oraz czosnek drobno posiekaj. Seler i pietruszkę pokrój w kostkę,a marchewkę w półplasterki.
W rondelku rozgrzej olej, podsmaż na nim cebulę z czosnkiem. Następnie dodaj pozostałe warzywa i smaż przez chwilę.
Boczek pokrój w kostkę i usmaż na patelni, dodaj do warzyw. Warzywa wraz z boczkiem dodaj do kaszy. Dopraw do smaku solą, pieprzem i majerankiem.

9 komentarzy :

  1. kasza...mniam mniam! świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne i zdrowe jedzonko. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kaszę jęczmienna!
    Taka z waezywami na pewno jest idealna na obiad...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm, a ja nie pamiętam smaku tej kaszy;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaczne i szybkie do przygotowania danie, uwielbiam kaszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubie takie dania - smacznie i szybko. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie! Ja jestem wielbicielką wszystkich kasz :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka