niedziela, 29 stycznia 2017

Dorayaki


Dorayaki , japońskie naleśniki. Zazwyczaj podawane są z anko. Anko, to słodka pasta z czerwonej fasoli. Ja co prawda lubię,ale za to moi chłopcy nie przepadają,dlatego moje dorayaki najczęściej podaję z nutellą.

Składniki:
  • 4 jajka
  • 2 łyżki miodu
  • 1 1/3 mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 łyżka wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Jajka wbij  do miski. Dodaj cukier i miód,dokładnie wymieszaj.
Do jajek dodaj przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia. Połącz składniki. Miskę przykryj folią spożywczą i wstaw do lodówki na ok. 15 minut.
Po tym czasie wyjmij ciasto z lodówki. Dodaj wodę i wymieszaj.
Na rozgrzanej patelni smaż placki z obu stron na lekko brązowy kolor. Placuszki smarujemy anko,nutellą itp. i zlepiamy drugim plackiem. Smacznego !

7 komentarzy :

  1. Wygląda cudownie. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Skusił nas ten przepis a naleśniki prezentują się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłas mnie, szczególnie ta pasta ;0

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie wyglądają :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. placuchy to ja w każdej postaci bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. My też mamy mieszane uczucia do anko :P W niektórych deserach jest nawet ok tak jak z takimi naleśnikami ale kurcze z lodami już nam się to nie klei xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie nawet smakowała ta pasta, ale pewnie dlatego, że jadłam ją w Japonii, więc był odpowiedni klimat;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka