środa, 4 stycznia 2017

Ciasto czekoladowe z buraka


Była już marchewka i cukinia. Teraz przyszedł czas na buraka. Ciasto z burakiem? No niby dlaczego nie ? ! 
Ciasto jest wilgotne i mocno czekoladowe. Moi domownicy nie dowierzali,że ciasto jest z dodatkiem buraka. 

Składniki:
  • 1 3/4 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 1/2 łyżeczki sody 
  • 1 1/4 szklanki cukru
  • 400 g ugotowanych buraków
  • 1/2 szklanki soku z buraka
  • 1 szklanka oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3 jajka
  • 100 g gorzkiej czekolady,rozpuszczonej w kąpieli wodnej
  • 150 g posiekanej gorzkiej czekolady
W misce połącz ze sobą  mąkę,sól i sodą.
Buraki pokrój na mniejsze kawałki i zmiksuj blenderem. Do puree z buraka dodaj cukier, olej rzepakowy,sok z buraka. Dokładnie połącz.
Następnie do masy buraczanej dodaj jajka i ekstrakt waniliowy. Wymieszaj. Do buraczków dodaj mąkę oraz rozpuszczoną czekoladę. Wymieszaj.
Ciasto przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Posyp posiekaną czekoladą. Ciasto piecz w 175 C. przez ok. 35 minut.

12 komentarzy :

  1. Robiłam, smaczne było bardzo, tylko mocno nie fotogeniczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe i pięknie przyozdobione : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekłam raz i bardzo mi smakowało:) Muszę do niego wrócić

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie piekłam jeszcze z burakami, ale chętnie zrobię. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Postanowiłem sobie, że muszę w końcu zabrać się za to ciacho z burakiem! :) Bardzo jestem ciekawy jak wyjdzie, bo wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwierz ,że jest przepyszne :) dowodem jest moje dziecko,które no...jak to dziecko przy jedzeniu marudzi ;)

      Usuń
  6. To ciasto wygląda super ;-) musze takie zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłyśmy kilka ciast z warzywami ale jakoś tak z buraka jeszcze nie. Musimy to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy buraki maja ostygnac po gotowaniu, czy można ciepłe dawać? :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka