poniedziałek, 12 grudnia 2016

Piernik dyniowy


Ostatnio zaszalałam z sernikami, i pewnie już myśleliście ,że zapomniałam o piernikach. Ooo nie, nic z tego ! Piernik to taki must have. 

Składniki:
  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki imbiru
  • 1 1/2 łyżeczki soli
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 1/2 szklanki melasy
  • 2 jajka
  • 3 łyżki wody
  • 100 g masła
Masło rozpuść w rondelku. Odstaw na bok.
W misce połącz ze sobą mąkę,sól, sodę i przyprawy. W drugiej misce połącz ze sobą masło,puree z dyni.jajka,melasę,cukier brązowy i wodę. Suche składniki dodaj do mokrych i dokładnie wymieszaj.
Ciasto przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Piecz w 175 C. przez ok. 1 godzinę.

7 komentarzy :

  1. Mniam... Piernik w połączeniu z dynią musi być rewelacyjny. Narobiłaś mi apetytu na takie cudo. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pierniczek, wygląda super i pewnie tak smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pierniczek, az czuje jego zapach. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dyni bardzo fajnie podkreśla korzenne smaki no i nadaje wilgoci :) Super ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje klimaty! Dynia idealnie się tutaj nadaje :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. zgadzam się piernik być musi :) a do dyni przyprawy korzenne pasują idealnie )

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem na tak ! Dynię uwielbiam, idealnie komponuje się z korzennymi przyprawami, więc taki piernik chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka