środa, 2 listopada 2016

Gnocchi


Włoska klasyka. Małe kluseczki nieco podobne do naszych kopytek. Z czym podawać? To już wedle upodobania,np podsmażone na złote z pomidorami,z pesto itp.

Składniki:
  • jajko
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 1/2 kg ziemniaków ugotowanych w mundurkach 
Ziemniaki obierz ze skórki i przeciśnij przez praskę, Mąkę przesiej na stolnicę,dodaj sól i ziemniaki.
Zrób niewielki dołek i wbij jajko. Wyrób ciasto.
Ciasto podziel na dwie lub trzy części. Z każdego kawałka ciasto zrób wałeczek, tak jak na kopytka i nożem pokrój na małe kluseczki. Każdego kluseczka obtocz na widelcu lub po prostu odciśnij na nim wzorek.
Gotowe kluseczki gotuj w osolonej wodzie przez ok. 3 minuty od momentu wypłynięcia na wierzch.

10 komentarzy :

  1. Pycha! Przyznam, że nigdy nie jadłam takich domowych, jedynie w knajpach albo kupne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może jednak zrobisz..te domowe są o niebo lepsze

      Usuń
  2. Urocze :) Myślałam, ze gnocchi to bez jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham takie kluseczki! A włoskie gnocchi jest przepyszne!
    Zapraszam na zupę dyniową curry! :) https://jaglusia.wordpress.com/2016/11/02/zupa-curry-z-krewetkami-i-dynia/

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowych jeszcze nie jadłam, pysznie wygladają

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, ale też jeszcze jakoś ich sama nie robiłam. To zabawne, bo pierogi i pyzy, które są bardziej pracochłonne przygotowałam, a gnocchi jeszcze nie !

    OdpowiedzUsuń
  6. musze się przyznać i ja że jeszcze ich nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba jeszcze nigdy ich nie jadłyśmy :) Chętnie kiedyś spróbujemy.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka