wtorek, 15 listopada 2016

Cycki murzynki


Klasyczne ciasto. Pewnie każdy zna,ale wiecie co? Pierwszy raz w życiu je robiłam. Ostatnio jadłam to ciasto lata świetlne temu,chyba na komunii jednego z moich kuzynów. I tak coś mnie tknęło..aaa zrobię ! Nawet nie wiadomo kiedy ciasto znikło z blaszki,,co nie jest łatwe bo moi chłopcy są wybredni. Przepis na ciasto pochodzi z bloga Cynamonowe szczęście

Składniki:

Ciasto :
  • 1 szklanka maku
  • 1 szklanka wiórek kokosowych
  • 1 szklanka białek ok. z 6-8 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szczypta soli
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Masa:
  • 200 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
  • biszkopty
  • polewa czekoladowa
  • rodzynki
  • likier kokosowy
Białka wraz z solą ubij na sztywną pianą,pod koniec ubijania dodaj cukier. Następnie dodaj wiórki kokosowe,mak i proszek do pieczenia. Wymieszaj. Ciasto przełóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piecz przez ok. 45 minut w temp. 180 C. Gotowe ciasto ostudź.
Przygotuj masę.
Jajka ubij z cukrem,po czym dodaj obie mąki. Mleko przelej do garnka i zagotuj. Do gotującego się mleka wlej masę jajeczną i ugotuj budyń. Odstaw aby przestygł.
Masło utrzyj,następnie porcjami dodawaj budyń.
Tak przygotowany krem wyłóż na ostudzone ciasto. Na wierzch masy wyłóż biszkopty namoczone w likierze kokosowym. Ciasto polej polewą czekoladową. Na środek każdego biszkopta ułóż po jednej rodzynce.

12 komentarzy :

  1. klasyka zawsze się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciasto pamiętam jeszcze z wykonania mojej mamy. W dzieciństwie za nim przepadałam, aż zatęskniłam za jego smakiem. Chyba czas namówić mamę aby ponownie wróciła do tego przepisu ;) Twoje ciacho wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna nazwa, ciasto wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja znam to ciasto jedynie z blogów, ale jakoś nie kusi mnie, żeby je zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazwa jest po prostu boska :) Ja o tym cieście nie słyszałam, ale mój mąż, któremu to przeczytałam, stwierdził, że to jadł "Nie pamiętam jak ciasto wygląda, ale nazwę zapamiętałem. Bo kto by cycków nie pamiętał?" XD A tak już na serio, z wyglądu kojarzy mi się trochę z ciastem "pijak" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo efektowne ciacho, jak pisze Ruda podobne trochę do ,, pijaka,, ale nazwa fajniejsza :D pozdrawiam 💜

    OdpowiedzUsuń
  7. Hehe kultowe ciacho wszystkich wujków i dziadków na rodzinnych imprezach :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka