poniedziałek, 10 października 2016

Powidła śliwkowe


Domowe,pachnące, bez grama cukru i innych ulepszaczy. Po prostu najlepsze. Ja lubię powidła wyjadać ze słoiczka łyżką,czasem smaruję nimi chlebek lub dodaję do wypieków. 

Składniki:
  • 3-4 kg śliwek węgierek
  • ok. 1/3 szklanki wody
Śliwki umyj i usuń pestki. Przełóż do garnka/rondla o grubym dnie i podlej wodą.
Garnek przykryj pokrywką i duś na niewielkim ogniu przez 30 minut. Następnie zdejmij pokrywkę i smaż przez ok. 3 godziny. Garnek zdejmij z ognia i odstaw na noc.
Następnego dnia ponownie smażymy śliwki przez ok. 3 godziny i ponownie odstawiamy na noc. Trzeciego dnia garnek ze śliwkami ponownie stawiamy na gazie i ponownie smażymy przez 3 godziny.
Powidła przełóż do czystych słoiczków i postaw do góry dnem.

10 komentarzy :

  1. takie powidła to pozycja obowiązkowa w mojej kuchni na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo pracy ale uwielbiam powidła śliwkowe najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Ja niestety jestem za leniwa, żeby robić powidła. Poza tym mam całe dwa garnki i palniki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh ja również,ale tym razem nie miałam wyjścia,dostałam skrzynkę śliwek,szkoda było żeby się zmarnowały :)

      Usuń
  4. Ach pycha! Muszę jeszcze zrobić z orzechami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mnie dzisiaj kusicie! Ja ostatnio uczę się gotować z www.kcalmar.com . Polecam, jako inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowe powidła śliwkowe z pełnoziarnistymi bułeczkami to mój ulubiony zestaw śniadaniowy : ) Sama ich nie robię, ale co roku dostaję kilka słoiczków od mamy. Trochę przeraża mnie czasochłonność smażenia i mam poważne wątpliwości, czy dorównałabym rodzicielce w ich przygotowaniu ;) Niemniej, takie powidła to genialna sprawa, są zdrowe, bez dodatku cukru i pysznie smakują. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. My też mogłybyśmy usiąść każda ze swoim słoiczkiem powideł domowych i wyjadać łyżeczką :D Z taką bułką jest równie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam powidła śliwkowe a te zrobione w domu jeszcze bardziej, przynajmniej wiem co jem. :)

    Prosty przepis na pyszne powidła. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka