piątek, 16 września 2016

Gofry dyniowe


Składniki:
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 5 łyżek masła
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/4 szklanki cukru kryształ
  • 2 jajka
  • 1 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3/4 łyżeczki imbiru
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • szczypta mielonych goździków
  • szczypta soli
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany
  • 1 1/3 szklanki mąki pszennej
Masło przełóż do rondelka i je rozpuść, odstaw na bok.
Do miski przełóż puree z dyni,dodaj oba cukry i przyprawy. Wymieszaj. Do dyni dodaj mąkę, sodą i proszek do pieczenia i dokładnie połącz.
W osobnej misce połącz ze sobą mleko,ekstrakt waniliowy,jajka i śmietanę. Przełóż do puree z dyni i połącz. Na koniec dodaj rozpuszczone masło i wymieszaj. 
Upiecz gofry i podawaj z ulubionymi dodatkami.

19 komentarzy :

  1. co jak co ale gofrów dyniowych jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tym jeszcze nie słyszałam. Będę musiała spróbować takie zrobić :) Mam nadzieję że mi się uda takie wykonać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry pomysł z dodaniem dyni! Gofry muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały pomysł ! Uwielbiam dodawać dynię do ciasta naleśnikowego, ale na gofry nie wpadłam. Super, muszę to wypróbować, koniecznie koniecznie koniecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis, takiego jeszcze nie znałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy takich nie jadłam- super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej jeszcze nigdy nie jadłam takich gofrów.

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie jadłam gofrów :( a takich to chyba nigdy !

    OdpowiedzUsuń
  9. takich gofrów jeszcze nie jadłam :) muszą być przepyszne :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyyyle razy zabierałyśmy się za gofry w te wakacje i ostatecznie nam się wolne dni prawie skończyły... normalnie wstyd bo Twoje goferki wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak dyni jeszcze nie wykorzystywałam;) Prezentują się wyśmienicie;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka