wtorek, 20 września 2016

Babeczki z coca colą


Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 250 g cukru
  • 125 ml maślanki
  • 1 jajko
  • 175 ml coli
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 125 g masła
  • 2 łyżki kakao
W misce połącz ze sobą mąkę,cukier,sodę oczyszczoną i sól.
W osobnej misce połącz ze sobą jajko,maślankę i wanilię. Do rondelka dodaj colę,masło i colę. Rozpuść.
Rozpuszczone masło dodaj do mąki i wymieszaj. Dodaj również maślankę i połącz.
Ciasto przełóż do papilotek i piecz w piekarniku nagrzanym do 175 C. przez ok. 15-20 minut.

Lukier:
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki coli
  • 1 łyżka kakao
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 225 g cukru pudru
Cukier puder przesiej do miski. W rondelku rozpuść masło wraz z colą i kakao. Dodaj ekstrakt waniliowy i wymieszaj. Rozpuszczone masło przelej do cukru i mikserem ubij.

Jeszcze ciepłe babeczki polej lukrem.

12 komentarzy :

  1. Ciasto z colą, fantą itp już piekłam, ale żeby dodać do tego maślankę. Nie wpadłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamiast maślanki może być mleko :)

      Usuń
  2. Babeczki z colą? Super! :) Bardzo nietypowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewcia ale mi chęci narobiłaś, a ja muszę pofolgować z ciastami bo cukier mi skacze, ale ile wytrzymam bez pieczenia to nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam takie z maślanką ale bez coli, ciekawy przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Colę używałam jak do tej pory do mięs, więc jestem podekscytowana użyciem jej w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm..zjadłabym..i na jednej na pewno by się nie skończyło

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujące babeczki :) Coli nie pijemy ale taka babeczka już by nas skusiła :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka