piątek, 5 sierpnia 2016

Muffiny z jeżynami


Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 200 g masła, rozpuszczonego
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1 1/2 szklanki śmietany 18 %
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 szklanki jeżyn
Dodatkowo na kruszonkę:
  • 3 łyżki masła, rozpuszczonego
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3 łyżki cukru brązowego
Do miski wsyp obie mąki, proszek do pieczenia,sodę i sól. Odstaw na bok.
Do drugiej miski dodaj masło,oba cukry,śmietanę,jajka i ekstrakt waniliowy. Dokładnie wymieszaj.
Mokre składniki dodaj do mąki i wymieszaj,najlepiej łyżką. Na koniec dodaj jeżyn i wymieszaj.
Ciasto wyłóż do papilotek.
Przygotuj kruszonkę.
W misce połącz ze sobą mąkę,cukier,sól i cynamon. Dodaj masło. Wyrób kruszonkę i posyp nią muffinki.
Muffinki piecz w piekarniku nagrzanym do 190 C. przez ok. 20-25 minut.

Uczta pod gołym niebem 2016

8 komentarzy :

  1. Szczerze przyznam, że nie przepadam za jeżynami, ale za muffinami jak najbardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja chyba jeszcze nie piekłam nigdy jeżyn - zawsze je wsuwałam na surowo. Mocno kwaśnieją po obróbce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak dla mnie nie,ja ogólnie świeżych jeżyn nie lubię ale w deserach czy ciastach jak najbardziej

      Usuń
  3. Jakie śliczne babeczki! Już wyobrażamy sobie ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Zachęcamy do wzięcia udziału w naszym konkursie :)

      Usuń
  4. jeżyny idealnie nadają się do muffinek, choć ja w tym roku zajmuję się na razie tylko objadaniem ich z krzaczków :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka