środa, 10 sierpnia 2016

Dżem jeżynowy z nutką wanilii


Jeżyn takich surowych nie przełknę,nie wiem dlaczego. Może są dla mnie zbyt kwaśne...Ale wszystko się zmienia gdy je dodam np. do ciasta,deseru..a najlepiej smakują mi pod postacią dżemu.

Składniki:
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 laska wanilii
  • 450 g jeżyn
  • 1 łyżka soku z cytryny
Jeżyny,cukier i sok z cytryny przełóż do garnka/rondla. Laskę wanilii przekrój na pół i wyjmij nasiona,dodaj do jeżyn.
Owoce postaw na gazie i zagotuj. Zmniejsz ogień. Gotuj przez ok. 20 minut, pamiętaj aby od czasu do czasu owoce przemieszać.
Dżem przełóż do słoiczków i pasteryzuj.

Róbmy przetwory 2016

10 komentarzy :

  1. My nasze jeżyny przerobiliśmy na nalewkę, strasznie ciekawa jestem jej smaku :) a dżemik jadłam u teściowej - pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie lubię surowych jeżyn;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja surowe jeżyny lubię, dżemu jakoś nigdy nie próbowałam, może dlatego, że zawsze mam tych jeżyn za mało, żeby coś z nich przygotować. A takiego połączenia z wanilią to chętnie bym spróbowała !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam lubię jeżyny w każdej postaci! :) Twój dżem wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały :-) uwielbiam smak jeżyn :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jeżyny! U mnie jeżyny dość drogie ale koniecznie muszę dżemior zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W piątek wyruszamy na zbiór jeżyn do babci :) Zobaczymy ile zjemy a ile zostanie na jakiś deser bo o słoikach nie ma nawet co myśleć xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny :) Bardzo lubię dżem jezynowy :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka