poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Chleb bez mąki


Ostatnio siedziałam i zastanawiałam się,co ja właściwie zjem na kolację..Niby byłam głodna,ale jeść się nie chciało, Było mi wszystko jedno. Aleee... przypomniałam sobie,że ostatnio zapisałam sobie przepis na chlebek bez mąki. Przepis podpatrzyłam w tv. Jak to ja skakałam z kanału na kanał...a tu nagle..jest..Przy okazji wypróbowałam foremkę,którą dostałam od Papilart. Byłam bardzo ciekawa jak foremki sprawdzą się podczas pieczenia. Nie zawiodłam się. Wszystko wyszło dobrze i jak smacznie.

Składniki:
  • 1 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1 1/2 szklanki wody
  • 3 łyżki oleju kokosowego
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • 1/2 szklanki orzechów laskowych
  • 1/2 szklanki pestek słonecznika
  • 1/4 szklanki migdałów
  • 1/4 szklanki siemienia lnianego mielonego
  • 1/3 szklanki sezamu
  • 2 łyżki nasion chia
  • 2 łyżki błonnika
  • 1 1/2 łyżeczki soli morskiej
W średniej misce połącz ze sobą wszystkie suche składniki.
Do osobnej miski dodaj mokre składniki,wymieszaj i dodaj do suchych składników. Wymieszaj.
Mieszankę na chleb przełóż do foremki i odstaw na ok. 2 godziny. Po tym czasie foremkę wstaw do piekarnika nagrzanego do 190 C. i piecz przez ok. 20 minut. Po upływie 20 minut chleb wyjmij z piekarnika.Chlebek wyjmij z foremki i przełóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ponownie chleb wstaw do piekarnika i piecz przez ok. 40 minut.


12 komentarzy :

  1. Zaciekawił mnie tytuł więc postanowiłam wejść i poczytać odnośnie chleba bez mąki :D jestem w szoku , że można z takich składników zrobić takie cacko :D koniecznie musze spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowo, pożywnie i pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kromka tego chleba polana miodem i już więcej mi nic nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie zdrowe chlebki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiamy ten chlebuś :) Następnym razem możesz spróbować dodać ugotowanej kaszy gryczanej lub jaglanej tak jak w naszych przepisach, również super smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super pomysł ! z kaszą gryczaną będzie smaczny

      Usuń
  6. Ja bardzo lubie taki chlebek, jest bardzo smaczny

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekłam jakiś czas temu,ale to nie do końca moje smaki, chociaż chleby bogate w ziarna lubię, więc nie wiem czemu. Twój wyszedł świetnie. A foremka urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny jest:) też taki piekłam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię domowe chlebki:) Ale takiego całkiem bez mąki to już dawno nie jadłam. Jest super!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka