czwartek, 7 lipca 2016

Ryż zapiekany z wiśniami


Niestety pogoda od wczoraj nie dopisuje ,mamy lipiec ale na zewnątrz jak jesienią..szaro,wietrznie,w nocy padało...brrr. Bez ciepłej bluzy ani rusz. 
Z drugiej strony gdy robi się zimniej od razu ma się ochotę na małe co nieco... 

Składniki:
  • 350 g ryżu
  • 1 l mleka
  • 100 g masła
  • 2 opakowania cukru wanilinowego
  • 3 jajka
  • 50 g cukru
  • 1/2 łyżeczki skórki z pomarańczy
  • 50 g płatków migdałowych
  • 200 g wiśni bez pestek (mogą być z kompotu)
  • szczypta soli
Ryż opłucz,przełóż na sitko aby odciekł.
Mleko przelej do garnka i doprowadź do wrzenia. Do mleka dodaj szczyptę soli i 30 g. masła. Następnie dodaj ryż i gotuj na małym ogniu aż ryż będzie półmiękki. Odstaw by przestygł. 
Jajka rozbij i oddziel żółtka od białek. Żółtka zmiksuj z cukrem wanilinowym. Białka wraz z cukrem ubij na sztywną pianę. Ostudzony ryż wymieszaj ze skórką z pomarańczy,z żółtkami i pianą z białek
Połowę ryżu wyłóż do foremek. Na ryż wyłóż wiśnie i przykryj pozostałym ryżem.
Wierzch posyp płatkami migdałowymi. Na płatki wyłóż pozostałe masło.
Ryż piecz w piekarniku nagrzanym do 180 C. przez ok. 30 minut.

Z dziećmi i dla dzieci 2016 Letnie owoce 2

4 komentarze :

  1. Wspaniały deser,nie jadłam nigdy takiego ,a podoba mi się przepis.Ja chcę takiej paskudnej pogody!!!U mnie nieznośne upały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam ryż zapiekany z jabłkami, ale wiśni jeszcze nie. Pyszna propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały, letni obiad!
    Już sobie zapisałam, bo wyglada tak apetycznie, że po prostu musimy wypróbować...
    :)

    Dziękuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Musimy kupić sobie takie kokilki do zapiekania bo super wyglądają w nich wszelkie tego typu desery :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka