poniedziałek, 4 lipca 2016

Dżem z czereśni z chia


Czereśniowy zawrót głowy trwa,,,jem codziennie i jeszcze mi się ni znudziły..ale warto też zamknąć część w słoiczki.

Składniki:
  • ok. 3 szklanki czereśni, wydrylowanych
  • 1/4 szklanki nasion chia
  • 1/4 szklanki syropu klonowego
Czereśnie i syrop klonowy przełóż do garnka/rondla o grubym dnie. Zagotuj.
Zmniejsz ogień i przykryj garnek pokrywką. Smaż przez ok. 15-20 minut,od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie zdejmij garnek z ognia i blenderem zmiksuj owoce do pożądanej konsystencji. Zależy jaki dżem wolicie,u mnie wszyscy wolą gładkie dżemy taki więc zrobiłam.
Dodaj nasiona chia i wymieszaj.
Dżem przełóż do słoiczków i pasteryzuj. 


Letnie owoce 2

12 komentarzy :

  1. Dżemu z czereśni to jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny ,ja też jem kilogramami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy dodatek tych nasion chia do dżemu. Super.

    OdpowiedzUsuń
  4. są takie czereśnie chia/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dżem z czereśni Z CHIA a nie czereśnie chia ;)

      Usuń
  5. Wspaniały pomysł. Musi smakować rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Chia do dżemów jeszcze nie dodawałyśmy! Musi ciekawie smakować :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka