czwartek, 23 czerwca 2016

Bigos z młodej kapusty


Bigosik,,,pyszny bo domowy,ale powiem Wam coś w tajemnicy,to był mój pierwszy w życiu bigos. Długo szukałam przepisu na ten idealny. W końcu postawiłam na sprawdzonego bloga,to nie pierwsza potrawa z bloga Marzeny ,którą wypróbowałam i jak zwykle się nie zawiodłam.
Wyszło pysznie !

Składniki:
  • młoda kapusta
  • kilka marchewek, najlepiej młodych
  • 1/2 pęczka koperku
  • ok. 200 g pieczarek 
  • 1 cebula
  • 1/2 puszki krojonych pomidorów
  • 1 łyżeczka przyprawy do bigosu
  • sól i pieprz
  • szczypta kminu rzymskiego
  • szczypta chili 
  • 1 szklanka wody
Do garnka wrzucam pomidory. Dodaję wodę i pokrojone marchewki np. w plasterki, jak wolicie. Cebulę siekam w kostkę a pieczarki w plasterki. Razem chwilę podsmażam i dodaję do zawartości garnka. Dorzucam poszatkowaną kapustę i duszę. Na koniec bigos przyprawiam i dodaję posiekany koperek.
Bigos przygotowałam z połowy porcji. Do mojego bigosu dodałam również kiełbaskę.

*-Przepis pochodzi z bloga Marzeny Kulinarna Maniusia

12 komentarzy :

  1. jak dawno już bigosu nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie,może czas go zrobić:)

      Usuń
  2. Nigdy nie gotowałam takiej kapustki z pieczarkami, muszę spróbować. Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas właśnie też się robi taki bigosik :) Będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tki bigosik, jest delikatny i taki wiosenny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny bigosik, bardzo lubię z takiej młodej kapustki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mim zrobiłaś smaka na bigos :) Z przyjemnością wypróbuję ten przepis, ale z całej porcji, bo muszę jakoś wykarmić moje głodomory ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehhe :) u mnie tylko ja z moim brzdącem więc tylko połowa :) resztę bigosu zamroziłam

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka