piątek, 20 maja 2016

Sernik cappuccino


Ostatnio było ciasto cappucino, tym razem główną rolę gra sernik o smaku cappucino... Kruchy spód,kremowa masa serowa z dodatkiem czekoladowego cappucino i orzechów,wszystko uwieńczone masą budyniową i płatkami czekoladowymi...Muuuusicie spróbować !

Składniki:
Spód:
  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru
  • 125 g margaryny
  • 4 żółtka 
  • cukier wanilinowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa:
  • 1 kg zmielonego ser , może być z wiaderka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 żółtka
  • 2-3 łyżki czekoladowego cappucino
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 l mleka
  • 1 szklanka cukru + 10 łyżek
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1 łyżka bułki tartej
  • 150 g mielonych orzechów włoskich
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200 g masła , miękkiego
  • 5 białek
  • 1 jajko
  • wiórki czekoladowe
Przygotuj spód.
Mąkę,proszek do pieczenia i cukier przełóż na stolnicę. Dodaj margarynę i posiekaj nożem. Dodaj żółtka i cukier wanilinowy, zagnieć ciasto. Gotowe ciasto wyłóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Masa.
Ser wymieszaj mikserem z olej, stopniowo dodawaj 4 żółtka,1 jajko,szklankę cukru, budyń i mleko. Tak przygotowaną masę serową wyłóż na wcześniej przygotowany spód.
Orzechy wyłóż na masę serową ,a następnie posyp cappucino.
Białka ubij na sztywną pianę, powoli dodawaj 5 łyżek cukru. Pianę połącz z 1 łyżką mąki pszennej i bułką tartą. Pianę wyłóż na masę serową.
Ciasto piecz w piekarniku nagrzanym do 180 C. przez ok. 50-55 minut. Gotowe ciasto ostudź.
1 szklankę mleka zagotuj z pozostałym cukrem. Pozostałe mleko połącz z żółtkami,mąką ziemniaczaną i łyżką mąki pszennej. Wlej do gotującego się mleka. Ugotuj budyń. Ostudź.
Gdy budyń ostygnie wymieszaj mikserem wraz z masłem.
Tak przygotowany budyń wyłóż na sernik.
Posyp wiórkami czekoladowymi.


Wiosenne słodkości 2016

13 komentarzy :

  1. Ja jestem kawosz to coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kawy nie pije,ale w deserach to jak najbardziej lubię:P

      Usuń
  2. Ja jestem kawosz to coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam smak cappuccino w wypiekach, sernik idealny dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubimy kawy ale kochamy sernik.... o to dylemat rozrywający serce xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie jestem na tak, pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasta o smaku cappuccino, ale niestety za sernikami nie przepadam. W takich chwilach szkoda mi, że nie udaje mi się do nich przekonać :D
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. <3 Ewaaa :) przesyłam uściski bo dawno mnie nie było:) i ogromne pozdrowienia! wygląda pysznie! :), Kasia

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka