środa, 11 maja 2016

Mleko wegańskie - amarantus i płatki owsiane


Takie mleko będzie idealne dla wegan, osób które zdrowo się odżywiają, lub dla osób , które po prostu lubią próbować nowych smaków.

Składniki:
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/4 szklanki amarantusa
  • 7 szklanek wody
  • 1 szczypta soli morskiej
  • stewia, do smaku
Płatki owsiane i amarantus przełóż do garnka. Dodaj wodę , przykryj folią spożywczą i odstaw na całą noc do lodówki.
Następnego dnia wstaw garnek na palnik kuchenki i dodaj sól. Gotuj przez ok. 40-45 minut.
Ugotowane płatki i amarantus zmiksuj blenderem , następnie przelej przez sitko.
Dopraw do smaku stewią.

11 komentarzy :

  1. Podoba mi się to mleko :-) spróbowałabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie nowości, choć nie wiem czy by mi smakowało takie mleko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie nowości, choć nie wiem czy by mi smakowało takie mleko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. My robimy owsiane po prostu miksując płatki w wodzie z odrobiną ksylitolu i wanilii. Teoretycznie można je przecedzić ale my lubimy te otręby pływające me napoju :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja znowu takiego nie lubię :p

      Usuń
  5. Super pomysł, takiego mleka jeszcze nigdy nie piłam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka