czwartek, 5 maja 2016

Czekoladowy suflet


Składniki:
  • 3 białka 
  • 1 żółtko
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka kakao
  • szczypta soli
  • 1/3 szklanki kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
Piekarnik nastaw na 180 C.
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej,cały czas mieszając powoli dodawaj śmietankę. Na koniec dodaj cukier puder i mieszaj do momentu aż się rozpuści.
Do masy czekoladowej dodaj żółtko i utrzyj mikserem.
Dodaj przesiane kakao,sok z cytryny i dokładnie wymieszaj. Białka wraz z solą ubij na sztywną pianę. Dodaj do masy czekoladowej i delikatnie przemieszaj.
Masę przełóż do foremek wysmarowanych masłem i piecz przez 20 minut.


Wiosenne słodkości 2016

8 komentarzy :

  1. Ile z tego wyjdzie sufletów?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie robiłam - wstyd!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tam :) jeszcze nic straconego

      Usuń
  3. Jejku ale bym zjadła taki pyszny deserek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie robiłyśmy jeszcze nigdy sufletu :) Nawet nie jadłyśmy! :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo ciekawy przepis :) I zarazem bardzo prosty. To coś, co uwielbiam – prosto i smacznie. Pewnie dlatego zacząłem robić pizze w Szybkiej Pizzy. Chociaż oprócz tego kocham pichcić w kuchni i, nie chwaląc się, moim znajomym zawsze smakowały moje potrawy ;) Zawsze na wyjeździe to ja, mimo że jestem mężczyzną, non stop siedziałem w kuchni :) Ale powiem jedno – dla tych zadowolonych min warto było! :)

    Pozdrawiam serdecznie, a przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo suflet jest prosty,nie wiem skąd taki przesąd że suflet nie wychodzi,że trudny,cierpliwości i wszystko wychodzi tak jak trzeba :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka