środa, 13 kwietnia 2016

Jajecznica wegańska


Kiedyś tofu nie kojarzyło mi się zbyt dobrze, w sumie nie wiem dlaczego. Tofu kojarzyło mi się z czymś..jakąś papką,ogólnie z czymś nie jadalnym. Nie wiem skąd mi się,to wzięło,ale tak było. W końcu pomyślałam,że jak nie spróbuje,to się nie dowiem jak jest naprawdę. Kupiłam..Zrobiłam co tam miałam zrobić,i co? Ooo matko ! to jest pyszne ! Samo w sobie tofu,jakoś nie powala,ale dobrze przyrządzone i doprawione..mmm. Taka jajecznica była jedną z potraw którą przygotowałam z tofu. Było jeszcze tofu smażone,w sosiku..Przymierzam się do ciasta...Jeśli nie mieliście okazji spróbować tofu,to koniecznie musicie,to nadrobić.

Składniki:
  • 150 g tofu
  • garść zielonego groszku
  • 1 cebula
  • 1 czerwona papryka
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • sól i pieprz
  • 1/2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
Tofu osącz na sitku,przełóż do miseczki i rozgnieć widelcem. Dodaj kurkumę,posiekany koperek,sól,pieprz i dokładnie wymieszaj.
Cebulę drobno posiekaj i zeszklij na oliwię. Do cebuli dodaj posiekaną w kostkę paprykę i groszek. Smaż jeszcze przez chwilę,po czym dodaj tofu. Smaż przez następne 3 minuty,pamiętając aby od czasu do czasu przemieszać.
Na koniec dodaj sos sojowy,wymieszaj i podawaj.

8 komentarzy :

  1. Ja lubię tofu, fakt musi być fajnie doprawione :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię tofu, fakt musi być fajnie doprawione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Danie prezentuje się wspaniale. Choć nie jestem fanem wegańskiego... czegokolwiek, to to nawet chciałoby się schrupać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh :) ja od czasu do czasu lubię sobie zjeść 'coś innego' :)

      Usuń
  4. Uwielbiam tofucznice! Twoja wersja prezentuje się jak śniadanie mistrzów ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam do dziś takie zdanie jak Ty kiedys, próbowałam tofu bez dodatków i smakuje , no niezbyt....to oznacza ze chyba czas w końcu spróbować tej Twojej jajecznicy! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie tylko tak z tofu jest...warto próbować :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka