piątek, 15 kwietnia 2016

Drożdżówka z czekoladą


Od dłuższego czasu marzyła mi się ciepła,domowa drożdżówka. Sprawa miała się coraz gorzej gdy zobaczyłam na jednym z blogów drożdżówkę z serem..nie..tak dłużej być nie może..muszę ją zrobić. I jest ! pyszna !

Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 7 g suchych drożdży
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki ciepłego mleka
  • 3 1/4 szklanki mąki
  • szczypta soli
  • 100 g masła
  • 2-3 łyżeczki cynamonu
  • 4 łyżki masła

Do miski wsyp drożdże. Dodaj mleko i 2 łyżki cukru,wymieszaj i odstaw w ciepłe miejsce na ok. 15 minut. 1/4 szklanki cukru połącz z 1 jajkiem i żółtkiem. Dodaj do drożdży i wymieszaj.
W dużej misce wymieszaj 3 szklanki mąki i sól. Dodaj drożdże.
Następnie dodaj 100 g posiekanego masła i wyrób gładkie i elastyczne ciasto. Ciasto przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na ok. 1 godzinę.
Czekoladę posiekaj,przełóż do miseczki. Dodaj 2 łyżki cukru i cynamon. Przemieszaj.
Wyrośnięte ciasto rozwałkuj na prostokąt. Brzegi ciasta posmaruj rozkłóconym białkiem. Czekoladę rozłóż na cieście, zostawiając ok. 2 cm odstępu od brzegu ciasta.


Ciasto zwiń wzdłuż dłuższego boku.



Z ciasta uformuj literę U i zapleć ciasto. Ciasto przełóż do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i odstaw na ok. 30 minut.
Pozostał cukier,mąkę i masło. Wymieszaj i zrób kruszonkę.


Ciasto posyp kruszonką i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 C i piecz przez ok. 50-55 minut.

18 komentarzy :

  1. Ciasto drożdżowe jest chyba naszym ulubionym, daje tyle możliwości. Z czekoladą - rozpusta w biały dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja również od dłuższego czasu miałam ochotę na drożdzówkę, wczoraj zrobiłam z jabłkami :) z czekoladą nigdy nie robiła, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Porywam duży kawałek :-) uwielbiam ciasto drożdżowe a tu jeszcze czekoladka :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak! To jest to, czego w tym momencie mi trzeba! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wspaniała! Ja też uwielbiam taką ciepłą, domową drożdżówkę, a ze szklanką mleka to już w ogóle... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne drożdżówka ;D Nie powinno się oglądać tych zdjęć wieczorem bo apetyt rośnie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak,przeglądanie takich zdjęć wieczorem jest ryzykowne :D

      Usuń
  7. O rajusiu! Sam "warkocz wygląda super a co dopiero środek! Czekolada to jest to :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacja. Drożdżowe ciasto, które uwielbiam i do tego czekolada. Pycha

    OdpowiedzUsuń
  9. jednym słowem wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapisuję i robię ! Jak tylko wyjemy ciasto, które dziś zrobiłam, zabieraj sie za taką drożdżówkę ! Omomomom :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę warto,ja drożdżówki robię co jakiś czas :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka