piątek, 22 kwietnia 2016

Ciasto z kaszy manny, bez pieczenia.


Tym razem przyszedł czas na coś słodkiego. Ostatnio przewertowałam wszystkie szafki w kuchni,spiżarkę. Nadal zostało mi sporo kompotów,w szafce zalegały mi biszkopty i kilka galaretek,a kaszę mannę czy każdą inną mam zawsze. Gdy tylko widzę,że się kończy biegnę do sklepu po zakupy. I tak niewielkimi środkami powstało takie oto ciasto.

Składniki : 

  • 1/2 l mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 120 g masła
  • 300 g wiśni bez pestek (mogą być z kompotu)
  • galaretka wiśniowa
  • opakowanie okrągłych biszkoptów
  • 1/2 szklanki kaszy manny
Mleko przelej do rondelka i dodaj masło,cukier oraz kakao.
Wymieszaj i zagotuj. Do gotującego się mleka dodaj kaszę mannę,mieszaj do momentu aż kasza zgęstnieje.
Tortownicę wyłóż biszkoptami,a na nie wylej masę z kaszy manny. Wyrównaj. 
Na wierzchu wyłóż wiśnie.
Galaretkę przygotuj według instrukcji na opakowaniu. Gdy galaretka zacznie tężeć  wylej ją na ciasto i wstaw do lodówki na kilka godzin.

16 komentarzy :

  1. Wspaniałe ciacho. Uwielbiamy takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. takiego ciasta z galaretką jeszcze nie robiłam, muszę wypróbować to połączenie :) pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio zajadałam pokrzywowe ;) więc dla odmiany chętnie sięgnę po porcję z galaretką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio zajadałam pokrzywowe ;) więc dla odmiany chętnie sięgnę po porcję z galaretką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasta robione z tego co się znajdzie są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój mąż bardzo lubi ciasta z kaszy mannej, może też mu jutro zrobię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie właśnie też wszyscy lubią,więc zrobiłam :)

      Usuń
  7. Kiedy nie mam ochoty na włączanie piekarnika, takie przepisy ratują mi życie;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto prezentuje się pysznie i bardzo efektownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka średnica tortownicy na tą ilośc składników ? Nie chciałabym żeby ciacho było zbyt cienkie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka