sobota, 19 marca 2016

Pasztet z jajek


Przepis na ten pasztet mam już od dawna,ładnych parę lat. Mimo,to nigdy nie miałam okazji go zrobić. Któregoś wieczoru jednak zebrałam wszystkie siły..iii tak oto jest. Przepis znalazłam kiedyś w jakimś czasopiśmie. Było,to ładne kilka lat temu,może 10..nawet nie pamiętam co,to dokładnie było,ale nie ważne. Pasztet jest :p Wyszedł i to naprawdę smaczny.

Składniki:
  • 9 jajek ugotowanych na twardo
  • 1 białko
  • 1 żółtko
  • 1 szklanka bułki tartej
  • pęczek szczypiorku
  • 100 ml śmietany 18 %
  • sól i pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • 1 łyżka masła
  • 50 g sera żółtego
  • cebula
Cebulę posiekaj i podsmaż na odrobinie oleju. Jajka drobno posiekaj i przełóż do miski.
Do jajek dodaj cebulę,śmietanę,żółtko,bułkę tartą i posiekany szczypiorek. Dopraw solą,pieprzem i gałką muszkatołową. Wymieszaj.
Białko ubij na sztywną pianę i dodaj do masy jajecznej,delikatnie przemieszaj.
Całość przełóż do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia, delikatnie posyp bułką tartą i żółtym serem. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 C przez ok. 30-35 minut.

12 komentarzy :

  1. uwielbiam ten smak :) może zrobię go w tym roku na wielkanoc? :)
    zazwyczaj serwuję go do obiadu z sosem chrzanowym..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obiad? o tym bym nie pomyślała, u mnie zazwyczaj podaję go do śniadania

      Usuń
  2. Nawet nie słyszałem o takim :D

    OdpowiedzUsuń
  3. takiego pastetu nie jadłam, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś gdzieś kiedyś... takiego widziałam. Fajny pomysł i pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pasztecik, nigdy jeszcze takiego nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy takiego nie jadłyśmy ale czujemy, że by nam smakował :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka