czwartek, 31 marca 2016

Fasolka po bretońsku


Składniki:
  • 500 g fasoli jaś
  • 150 g wędzonego boczku
  • 150 g kiełbasy
  • 2 cebule
  • 2-3 łyżki przecieru pomidorowego
  • sól i pieprz
  • 1 łyżeczka cukru
  • majeranek
  • czosnek granulowany
  • słodka papryka
Fasolę namocz przez noc.
Następnego dnia fasolę gotujemy w lekko osolonej wodzie.
Boczek kroimy w kostkę,a kiełbasę w półplasterki.Podsmażamy na patelni. W między czasie kroimy cebulę w kostkę i dorzucamy ją do smażącej się kiełbasy i boczku.Smażymy jeszcze przez chwilę.
Do mięsa dodajemy słodką paprykę i czosnek,mieszamy. Zawartość patelni dodajemy do gotującej się fasoli. Gotujemy jeszcze przez chwilę.
Na koniec dodajemy przecier pomidorowy i przyprawy.

11 komentarzy :

  1. Chodzi za mną ostatnio fasolka,całe wieki nie robiłam ,a bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam i z chęcią bym dziś zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie robiłem. Muszę wreszcie ugotować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Omomomom :) Popisowe danie naszej babuni :D Uwielbiamy zjeść od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie,ja dawno nie robiłam,aż w końcu rodzinka wybłagała :D

      Usuń
  5. Ja uwielbiam!! Po prostu uwielbiam! tak samo, jak zupę meksykańską. Ale.... jest jeden problem - mój mąż ma problemy z ich trawieniem :P Ja nie (dodaję!)
    Delikatny taki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też lubię :D tylko no właśnie,często jej nie robię,,u mnie z moim mężem jest to samo :p

      Usuń
  6. Uwielbiam fasolkę po bretońsku, tylko jakoś ostatnio była nieco zapomniana :) Dzięki za przypomnienie, Twoja prezentuje się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na ile osob jest przepis?

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka