niedziela, 20 marca 2016

Ciasto z majonezem


Składniki:
  • 3/4 szklanki kakao
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1 1/2 szklanki majonezu Folwark
  • 1 łyżka sody
  • 1 1/2 szklanki gorącej wody
  • 3 szklanki mąki,przesianej
W misce połącz ze sobą kakao,ekstrakt waniliowy,sól,cukier i majonez
Sodą rozpuść w gorącej wodzie i dodaj do ciasta. Powoli dodawaj mąkę. 
Ciasto przelej do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.
Piecz w piekarniku nagrzanym do 175 C. przez ok. 30-35 minut. 
Przed podaniem ciasto najlepiej posypać cukrem pudrem.

11 komentarzy :

  1. Zawsze byłam ciekawa przepisów na ciasta z majonezem. Jeszcze nie próbowałam, a chyba wreszcie powinnam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś nawet lubiłyśmy babkę majonezową naszej babci ale odkąd trafiłyśmy na wielką grudkę majonezu to jakoś już przestałyśmy mieć na nią apetyt xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo fujj :D ja bym pewnie do końca życia majonezu nie tknęła

      Usuń
  3. Robiłam babkę z majonezem i bardzo mi smakowała, to ciasto też pysznie się zapowiada :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Babki z majonezem są przepyszne, to ciasto też na pewno jest świetne

    OdpowiedzUsuń
  5. No własnie- słyszałam o dodawaniu go ( majonezu) do ciast - ale nigdy nie dodałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli czas najwyższy spróbować :)

      Usuń
  6. Muszę koniecznie spróbować w końcu ciasta/babki z majonezem - ciekaw jestem efektu końcowego :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka