czwartek, 10 marca 2016

Babka kokosowa


Składniki:
  • 1 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 5 jajek
  • 1 cytryna
  • 100 g  białej czekolady
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 1/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka oleju rzepakowego
  • cukier wanilinowy
  • 2 łyżki śmietanki 30 %
  • 1 szklanka mleka
Cytrynę sparz i zetrzyj skórkę.
Olej,cukier i cukier wanilinowy wymieszaj mikserem. Powoli dodawaj po jednym jajku.
Mąkę przesiej,wymieszaj z proszkiem do pieczenia i wiórkami kokosowymi. Miksując dodawaj mleko i masę jajeczną. Na koniec dodaj skórkę z cytryny.
Ciasto przełóż do blaszki wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Piecz w piekarniku nagrzanym do 160 C. przez ok. 80 minut.
Ciasto wystudź.
Przygotuj polewę. Czekoladę wraz z kremówką rozpuść w kąpieli wodnej. Polej nią ciasto.

12 komentarzy :

  1. o rajuśku jak to cudownie wygląda.. i smakuje zapewne niebiańsko. Podkradnę przepis, bo święta za chwilę a unas zawsze tylko trafycyjna babka była. a ja bym chciała coś nowego. innego. Upiekę, a co :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie ! babka jest naprawdę pyszna,aż się zdziwiłam jak szybko 'poszła' :D

      Usuń
  2. fajna babeczka a kokosowe smaki bardzo do mnie przemawiaja

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna baba. No i jeszcze mój ukochany kokos :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna baba. No i jeszcze mój ukochany kokos :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kokos napewno tutaj odgrywa pierwszoplanową rolę :) Mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Prezentuje się znakomicie ! Dawno już nie jadłam kokosowej, teraz nabrałam na nią ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha! Bardzo lubię taką kokosową babkę :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka