czwartek, 4 lutego 2016

Pączki z różą


W końcu jest. Tak długo przez większość z Was wyczekiwany Tłusty Czwartek. Oczywiście mam coś słodkiego. Kolejny przepis na pączki. Tym razem tradycyjne,nadziane marmoladą różaną. Co prawda może i nie są takie ładne,puszyste. Niestety ciasto rozwałkowałam nieco za cienko,ale nie zmienia,to faktu ,że są pyszne. Częstujcie się.

Składniki:
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 40 g drożdży
  • 1/2 kg mąki tortowej
  • 1 łyżka rumu
  • szczypta soli
  • 4 żółtka
  • 50 g masła
  • cukier wanilinowy
  • marmolada,u mnie różana
Drożdże pokrusz do niewielkiej miseczki. Dodaj 1 łyżeczkę cukru,1 łyżkę mąki oraz odrobinę mleka. Wymieszaj i odstaw zaczyn w ciepłe miejsce na kilka minut.
Masłu utrzyj z pozostałym cukrem i cukrem wanilinowym. Powoli dodawaj żółtka,a na koniec dodaj rum. Do masy jajecznej dodaj mąkę,zaczyn oraz pozostałe mleko. Wyrób gładkie i elastyczne ciasto.
Ciasto przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce by podwoiło swoją objętość.
Wyrośnięte ciasto rozwałkuj i foremką czy szklanką wycinaj kółka.
Na środek połowy kółek połóż 1 łyżeczkę marmolady i przykryj pozostałymi kółkami. Zlep brzegi i mniejszą foremką wytnij pączki.
Pączki można również nadziać po usmażeniu.
Gotowe pączki smażymy w dobrze rozgrzanym oleju przez ok. 3 minuty z obu stron. Osączamy z nadmiaru tłuszczu i posypujemy np. cukrem pudrem.

16 komentarzy :

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. My akurat nie przepadamy za różą ;D Powidła rządzą ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam zamiar zrobić właśnie z powidłami,ale nie wyszło :P

      Usuń
  3. ah z różą to te najlepsze, pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności <3 Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pączki z różą to rozumiem:) Jak pączki to tylko takie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja oprócz róży uwielbiam morele :)

      Usuń
  6. Lubię marmoladę z róży w pączkach, choć sama jej nigdy nie robię - nie chce mi się bawić :P A pączka podkradam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach... jak dawno nie jadłam pączuszków z różą :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie,ja również,na co dzień nie robię i nie kupuję,ale ten raz w roku musiałam :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka