poniedziałek, 1 lutego 2016

Faworki


Składniki :
  • 25 dag mąki
  • 2 dag cukru pudru
  • 3 dag masła
  • 2 jajka
  • 1/4 szklanki śmietany 18 %
  • szczypta soli
  • 1 łyżka octu
Mąkę przesiej na stolnicę. Dodaj masło,cukier puder,jajka,śmietanę,sól i ocet.
Połącz składniki i wyrób ciasto.
Ciasto zawiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki na ok. 1 godzinę.
Ciasto rozwałkuj na cienki placek i pokrój w paseczki. Na każdym paseczku zrób nieduże nacięcie,przez które przełóż jeden koniec ciasta.
Faworki smaż w dobrze rozgrzanym oleju.
Gotowe faworki posypałam cukrem pudrem wymieszanym z cukrem waniliowym.

14 komentarzy :

  1. Bardzo prosty przepis! Szukam właśnie jakiegoś na faworki bo zaraz tłusty czwartek. Chyba się na niego skuszę. No i przy okazji ciekawi mnie pomysł sypania cukrem pudrem i cukrem waniliowym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam wypróbować, są bardzo smaczne

      Usuń
  2. Miałam usmażyć w tym roku po raz pierwszy w zyciu, ale strasznie mi się nie chce - chociaż oczami sobie zjem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie robię próby :) wolę zjeść jak ktoś mi zrobi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś będzie nam dane takich spróbować :P Nasza babcia robi tylko drożdżowe ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja znowu nigdy nie jadłam drożdżowych

      Usuń
  5. Uwielbiam, ostatni raz jadłam chyba z rok temu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje ulubione! Jako dziewczynka upiekłam je sama pierwszy raz i dały mi nadzieję, ze poradzę sobie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka