środa, 9 grudnia 2015

Czatnej z jabłek


Składniki:
  • 2 kg jabłek
  • 1 l octu z białego wina
  • 500 g cukru trzcinowego
  • 1 łyżka mielonego imbiru
  • 2 łyżki słodkiej papryki
  • 1 łyżka gorczycy
  • 5 goździków
  • laska cynamonu
  • 5 ziaren pieprzu
  • 3 ząbki czosnku
Jabłka obierz i pokrój w kostkę. Przełóż do garnka,dodaj ocet,cukier i gotuj do momentu,gdy jabłka będą miękkie.
Czosnek obierz i dodaj do gotujących się jabłek. Do jabłek dodaj również cynamon i pozostałe składniki. Gotuj jeszcze przez 5 minut.
Jabłka zdejmij z ognia i odstaw by przestygły.
Gdy jabłka przestygną przełóż je do pojemniczka,włóż na 2 dni do lodówki.
Czatnej od czasu do czasu należy przemieszać. Po tym czasie z jabłek wyjmij czosnek,cynamon i przełóż do słoiczków.

7 komentarzy :

  1. widzę jakaś moda ostatnio na chatnej panuje :) a jeszcze ani razu nie robiłam! Twoja wersja wygląda bardzo pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, nigdy jeszcze takiego nie próbowałam, pycha. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię chutney jabłkowy od kilku już lat, ale moja wersja zawiera trochę więcej warzyw. Niemniej bardzo chętnie spróbowałabym twojej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapachniało słonecznym latem, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie jadłam, wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo jesteśmy ciekawe czy by nam smakował :) Smak na pewno nietypowy :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka