czwartek, 5 listopada 2015

Zupa z groszkiem


Składniki:
  • 250 g zielonego groszku
  • 500 ml wywaru z kurczaka
  • 250 g marchwi
  • 1 łyżka masła
  • 250 ml mleka 
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mąki
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • kilka listków melisy
  • 1/3 pęczka koperku
  • 1/3 pęczka natki pietruszki
  • 30 g śmietany 18 %
  • sól i pieprz
Marchewki obierz i pokrój w kostkę. Groszek przelej zimną wodą i osącz.
Marchewkę i groszek przełóż do garnka i podduś na maśle. Dodaj wywar z kurczaka i gotuj przez ok. 5 minut.
Mąkę połącz z odrobiną mleka,dodaj pozostałe mleko i wlej do gotującej się zupy. Gotuj przez ok 10 minut. 
Koperek,natkę pietruszki i melisę posiekaj,dodaj do zupy. Do zupy dodaj również sól,pieprz i gałkę muszkatołową. Zupę zdejmij z ognia. Dodaj żółtka roztrzepane ze śmietaną.
Zupę jeszcze raz postaw na kuchence i podgrzewaj jeszcze przez chwilę.



Moją zupę podałam z ryżem..A Ty? Z czym ją podasz? ;)


Jesienne zupy

4 komentarze :

  1. Nigdy nie przepadałam za smakiem groszku. Trochę się boję tej zupy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja znowu bardzo lubię,,ogólnie lubię chyba wszystkie warzywa :)

      Usuń
  2. Pyszna. Ja groszek bardzo lubię i jak dla mnie to idealna zupa na jesień

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka