czwartek, 12 listopada 2015

Placuszki czekoladowe bez jajek


Słodko,szybko i smacznie. Takie śniadania lubię najbardziej. Placuszki goszczą u mnie bardzo często,lubią je wszyscy domownicy. Oczywiście placuszki możecie podać jako deser.

Składniki:
  • 1/4 szklanki mąki
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki kakao
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 8 łyżek mleka
  • 1 1/2 łyżka masła
Mąkę oraz 2 łyżki kakao przesiej do miski. Dodaj cukier,sól oraz proszek do pieczenia.
Masło przełóż do rondelka i rozpuść.
6 łyżek mleka dodaj do suchych składników i przemieszaj. Następnie dodaj roztopione masło. Całość dokładnie przemieszaj.
Placuszki smaż na dobrze rozgrzanej patelni z obu stron.
Do rondelka wsyp 1 łyżkę kakao,dodaj pozostałe kakao i cukier do smaku. Wymieszaj do uzyskania gładkiej konsystencji. Sos lekko zagotuj. Podawaj z placuszkami.


18 komentarzy :

  1. lubię takie placuszki i chętnie je przygotuję ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to by było pyszne śniadanko :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie widzę przeszkód żeby nie było ;)

      Usuń
  3. idealne śniadanko na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie,przeważnie je robię kiedy wszyscy są w domu

      Usuń
  4. Wspaniałe :-) oj zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam pytanie. To ile mleka a ile masła, bo powyżej podane jest tak: "8 łyżek mleka
    1 1/2 łyżka mleka"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój błąd, powinno być 1 1/2 masła,już,to poprawiam

      Usuń
  6. Ja też uwielbiam wszelkie placki i ostatnio przekonuję się, że jajko to nue jest ich niezbędny składnik :p Takich zwykłych czekoladowych nie robiłam już bardzo dawno i wiem, że muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekoladowe ! Już sam ich widok poprawia humor :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne te placuszki, dla lubiących czekoladę w sam raz

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś też miałyśmy placuszki ale z braku kakao były z przyprawą korzenną :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada sie pysznie! Mam tylko pytanie - jaka porcja mniej więcej wychodzi? :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka