wtorek, 24 listopada 2015

Kluseczki leniwe


Przy takich kluseczkach myślami wracam do czasu kiedy taki leniwce robiła moja mama i babcia. Wiadomo,jak każde dziecko szalałam za wszelkiej maści kluchami. Tak jest do tej pory.
Teraz również i mój maluch się nimi zajada,często prosi o dokładkę. :)

Składniki:
  • 500 g twarogu
  • 250 g mąki
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 40 g masła
  • szczypta soli
  • cukier do posypania
Twaróg zmiel. Dodaj jajko,żółtko,sól i mąkę.
Zagnieć ciasto i podziel je na porcje. Stolnicę oprósz mąką. Z ciasta formuj wałeczki i krój na mniejsze kawałki (tak jak kopytka).
Gotowe kluseczki gotuj we wrzącej,osolonej wodzie, 3 minuty od wypłynięcia na wierzch wyjmij je łyżką cedzakową.
Masło rozpuść w rondelku,polej nim kluseczki i posyp cukrem.

11 komentarzy :

  1. Już prawie zapomniałam jak pyszne są te kluseczki :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubimy ale kiedy je jadłyśmy ostatnio? :D Zdecydowanie musimy je wykonać już po tak długim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam leniwe, ale nikt nie potrafi zrobić takich jakie pamiętam ze stołówki szkolnej, polane masłem z bułką tartą i surówką z marchewki. Pewnie mama robi lepsze, ale ja wciąż pamiętam tamten smak ;) Być może teraz już by mi takie nawet nie smakowały... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. smak dzieciństwa, babcia takie robiła :) muszę zrobić, tym bardziej lubię wszystko, co zawiera twaróg!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione, dla mnie to smak dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubimy leniwe kluseczki:) danie ponadczasowe:)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka