piątek, 6 listopada 2015

Domowa przyprawa do piernika


Wiem,że do Świąt zostało jeszcze sporo czasu i pewnie większość z Was jeszcze o tym nie myśli. Moje przygotowania do Świąt już zaczęłam. Dlaczego?
Ponieważ dla mnie ten czas bez piernika,to nie to.. U mnie musi być piernik staropolski, ten długo dojrzewający. Ciasto na piernik musi dojrzewać minimum 3 tygodnie,,więc,to już ostatni dzwonek.
Do mojego piernika wykorzystałam domową mieszankę przypraw,którą bez problemu każdy zrobi sam.

Składniki:
  • 2 łyżki cynamonu
  • 2 łyżki zmielonego ziela angielskiego ( ja ziele kupiłam całe i zmieliłam,opakowanie wystarczy)
  • 2 łyżki mielonego imbiru
  • 1 łyżka gałki muszkatołowej
  • 1 szczypta pieprzu
  • 1 łyżka zmielonych goździków 
Wszystkie przyprawy przekładamy do słoiczka,zakręcamy i mocno mieszamy.
Przyprawa gotowa !

12 komentarzy :

  1. Super ,do pierniczków doskonała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie robię mieszanki, ale dosypuje tego i owego. Dzięki takiej mieszance piernik zawsze wyjdzie taki sam w smaku ;-) Duzy plus

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo domowej jeszcze nie próbowałam ale i takie przyprawy lubię jak i same pierniki. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Może to źle zabrzmi ale nam sie nie chce robić domowej przyprawy xD Kiedyś robiłyśmy i wyszła.... no taka dziwna. Widocznie złe były proporcje ale były one również z przepisu. Od tego momentu zawsze kupujemy przyprawę z firmy Kotayn. Jest intensywna w dobrych dla nas proporcjach i przede wszystkim bez mąki pszennej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety...z domowymi przyprawami różnie bywa...też coś o tym wiem,ale ta akurat mi pasuje. Zresztą,wiadomo,każdy ma swój 'smak'. Co do przyprawy z Kotayn też próbowałam,i byłam zadowolona

      Usuń
  5. Nie robiłem jeszcze domowej przyprawy do piernika, ale najwyższy czas to zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie,to zajmuje tylko chwilkę:)

      Usuń
  6. Uwielbiam tą przyprawę i warto zrobić ją w domu :-)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka