piątek, 30 października 2015

Gryczane serniczki


Chyba większość z nas myśląc o kaszy raczej pomyśli o jakimś gulaszu..sosie..albo jedzeniu dla dzieci. Mało kiedy używana jest do deserów,zwłaszcza jeśli chodzi o kaszę gryczaną. Wcale nie musi tak być. Próbowaliście kiedyś takich serniczków? Jeśli nie,to żałujcie,są bajeczne !

Składniki:
  • 200 g ugorowanej kaszy gryczanej
  • 250 g mascarpone
  • 1 limonka 4 jajka
  • 20 g startego imbiru
  • tabliczka gorzkiej czekolady (czekoladę możecie zastąpić orzechami) 
  • 100 g cukru
  • 30 g mąki pszennej
  • 5 g mąki ziemniaczanej
  • szczypta proszku do pieczenia
  • masło do wysmarowania foremek
Foremki posmaruj masłem i posyp cukrem. Wstaw do lodówki.
Piekarnik nastaw na 180 C z termoobiegiem.
Kaszę przełóż do miseczki i zmiksuj blenderem. Dodaj serek,imbir i startą na tarce skórkę z limonki. Dokładnie wymieszaj.
Jajka rozbij,oddziel białka od żółtek.
Do żółtek dodaj połowę cukru i utrzyj do białości, dodaj do kaszy i przemieszaj. Do masy dodaj obie mąki i jeszcze raz przemieszaj.
Pozostały cukier dodaj do białek i ubij na sztywną pianę. Pianę z białek porcjami dodawaj do kaszy.
Gotowe ciasto przełóż do foremek.
Czekoladę posiekaj i posyp nią każdy serniczek.
Piecz przez ok. 30-35 minut.



*- przepis pochodzi z książki Okrasa kontra Pascal

19 komentarzy :

  1. Witaj! Dziękuję za dołączenie do akcji kulinarnej, niestety pojawia się mały problem- ograniczeniem jest kategoria potrawy- powinno być nim danie główne. Gdy tylko zakończy się ta edycja, pod lupę weźmiemy desery i wypieki na bazie kaszy :)

    Twoja propozycja brzmi obłędnie :) Sama z przyjemnością wypróbuję! Trzeba przełamywać stereotypy, kasza gryczana w formie deseru zapowiada się pysznie :)

    Pozdrawiam, Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój błąd,nie doczytałam do końca :))

      Usuń
  2. Serniczki i piękne i bardzo interesujące:) pomysł do wykorzystania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gryczanka w gulaszu to takie nudne...ale taki deserek to ja muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja,to wiem :) ale w moich kręgach kasza nie jest zbyt lubiana,,a szkoda

      Usuń
  4. Chcę to jeść! Mam gdzieś tą książkę, muszę częściej z niej korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie,ja mam książkę od dawno i to dopiero pierwszy przepis,który wykorzystałam :)

      Usuń
  5. czasami używam w wypiekach mąki gryczanej, z samej kaszy jeszcze nic słodkiego nie robiłam :)
    p.s. rozumiem, że foremki należy posmarować masłem, a nie cukrem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapewne pychota! Muszę rozejrzeć się za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapewne pychota! Muszę rozejrzeć się za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny pomysł na zdrowe serniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, muszę spróbować! Kocham sernik, sernik to moje życie <3
    Zapraszam do mnie i proszę o klikanie w linki Romwe! :) *TUTAJ*
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały pomysł. To musi smakować rewelacynie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały pomysł. To musi smakować rewelacynie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały pomysł. To musi smakować rewelacynie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. My jesteśmy za! Serniczki z kaszy jaglanej są cudne a że gryczaną wielbimy jeszcze bardziej to jesteśmy kupione już na wstępie :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka