czwartek, 8 października 2015

Deser ryżowy z poziomkami


Ten deserek zrobiłam już jakiś czas temu. Zdjęcie zrobiłam,,,ale później całkiem o tym zapomniałam. Ostatnio przeglądając wszystkie zdjęcia znalazłam...mmm no i co teraz.  A no nic,,,wypadałoby opublikować. Może i jest prosty,baa..banalny...ale za to przepyszny :)

Składniki:
  • 200 g ryżu
  • 1/2 l mleka
  • 80 g cukru
  • 1/2 laski wanilii
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 300 g śmietany
  • 120 g poziomek

Do rondelka wlej mleko,dodaj cukier,gałkę muszkatołową i wanilię. Mleko zagotuj,dodaj ryż i gotuj przez ok 30 minut od czasu do czasu mieszając. Ugotowany ryż odstaw by przestygł. 
Do ryżu dodaj śmietanę,wymieszaj i odstaw do lodówki na ok 1 godzinę. 

Do miseczki wsyp malin (kilka odłóż) i zmiksuj blenderem. Tak przygotowane maliny przelej na talerzyki. 
Ryż łyżka nakładaj na przygotowane talerze .Całość posyp pozostałymi poziomkami. 

23 komentarze :

  1. Pysznie. Teraz można zrobić ze śliwkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie. Teraz można zrobić ze śliwkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm...pysznie i zdrowo, a do tego prosto
    <3
    jak dla mnie bomba!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przywoluje mi na mysl deser z dziecinstwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. troszkę tak :) podobny ryż robiła kiedyś moja mama,ale bez owoców :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. moje dziecko uwielbia taki ryż,więc i Twojemu powinien smakować :)

      Usuń
  6. Mmm... narobilas mi ochoty na ten deser ;) Ja ryż przeważnie robilam z jabłkami:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, z poziomkami jeszcze nie jadłam! To musi być pyszne. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapachniało mi tutaj dzieciństwem i przepysznymi poziomeczkami

    OdpowiedzUsuń
  10. och, jak to poziomkowo wygląda :D dawno nie jadłam poziomek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam poziomek pod dostatkiem :) może już po sezonie,ale zdążyłam troszkę zamrozić

      Usuń
  11. Narobiłaś smaka! A poziomek juz nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kto nie ma,ten nie ma ;) ja sobie zamroziłam :p

      Usuń
  12. Szybki i smaczny przepis na deser! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka