wtorek, 22 września 2015

Kapusta pieczona


Lubię taką typową, polską kuchnie,ale..jak dobrze wiecie jest ona często bardzo tłusta..Więc takie dania rzadko kiedy znajdziecie na moim stole.. Jakiś czas temu jadłam bigos,i tak sobie przypomniałam o kapuście,którą kiedyś robiła moja mama. Musiałam ją zrobić..ten smak 'chodził' za mną,noo tydzień albo i lepiej W końcu się doczekałam! Kupiłam kapustę i zrobiłam. Mmmm...pychaa !

Składniki:
  • 2-3 kg kapusty kiszonej
  • 4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 1 kg mięsa mielonego
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 liście laurowe
  • 2 ziela angielskie
  • cebula
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżka oleju
Kapustę dobrze wyciśnij i wypłucz. Po czym ugotuj dwa razy. Ugotowaną kapustę odstaw by ostygła. Wypłucz i wyciśnij a następnie posiekaj.Do kapusty dodaj mięso mielone,koncentrat pomidorowy i przyprawy. Wymieszaj.Cebulę drobno posiekaj.Z mąki i oleju przygotuj zasmażkę,dodaj cebulę i lekko podsmaż. Tak przygotowaną zasmażkę dodaj do kapusty i dokładnie przemieszaj. Kapustę przełóż do blaszki do pieczenia i piecz w 190 C przez ok 2 godziny. 

17 komentarzy :

  1. Ja nie przepadam za kapustą ale przepis jest ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też tak sobie,ale raz na jakiś czas lubię coś zrobić z kapusty

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłam kapusty przygotowanej w ten sposób, wow! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieczona ? A wiesz, że takiej jeszcze nie jadłam :) Czuję się zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) osobiście wolę taką od bigosu

      Usuń
  4. Pieczonej kapusty jeszcze nie jadłyśmy! Raczej gotowana z podobnymi składnikami króluje na naszych stołach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo... zaskoczyłaś mnie! Nigdy nie jadłam i koniecznie muszę wypróbować bo nawet nie spodziewam się smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieczoną jadłam z karkówką i była pysznaaa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. karkówka do kapusty,,to może być dobre :)

      Usuń
  7. Fantastyczne wydanie kapusty - takiej nie jedliśmy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie polecam wypróbować :)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy przepis, nigdy nie jadłam tak przygotowanej ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na kapustę, muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka