niedziela, 16 sierpnia 2015

Leczo


Leczo,jedno z moich ulubionych dań. Domyślam się,że u większości z Was przyrządzane jest z kiełbaską czy boczkiem,u mnie w domu mama takie robiła. Ja wolę leczo bez mięska. Do lecza podaje pieczywo pełnoziarniste albo ryż. A Wy jakie lubicie? Z kiełbaską czy bez? 

Składniki:
  • 3 czerwone papryki
  • 3 zielone papryki
  • 3-4 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cukinie
  • 1/2 kg pieczarek
  • 1 kg pomidorów
  • zioła prowansalskie
  • sól i pieprz
  • słodka i ostra papryka
W garnku rozgrzej ok 1/2 szklanki oleju. Cebulę pokrój w kostkę. Czosnek przeciśnij przez praskę. Cebule i czosnek dodaj do rozgrzanego oleju i lekko podsmaż.
Pomidory obierz ze skórki,pokrój w kostkę i dodaj do cebuli.
Paprykę pokrój w paseczki lub w kostkę i dodaj do zawartość garnka.Gotuj przez ok 5 minut.
Pieczarki pokrój w plasterki a cukinię w kostkę i dodaj do warzyw,przemieszaj.Gotujemy aż wszystko będzie miękkie,na koniec dodajemy przyprawy. 



Warzywa psiankowate 2015

7 komentarzy :

  1. Ja raczej nie lubię papryki, oczywiście mogę zjeść ale raczej z grzeczności :-( . Dlatego w ogóle zamiast leczo robię francuskie danie ratatouille, nie ma papryki za to bakłażany :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mniam! ale mi narobiłaś smaka na ratatouille

      Usuń
  2. Uwielbiamy leczo :) Dodajemy do niego jeszcze cukinie i zaprawiamy leczo w słoiczkach na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak robię:) chociaż w tym roku sobie odpuszczę,mam jeszcze kilka słoiczków z zeszłego roku

      Usuń
  3. Kocham leczo ! Jeszcze podane z takim ugotowanym na sypko ryżem - mogę się nim ciągle zajadać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne leczo. U mnie będzie jutro. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka