piątek, 21 sierpnia 2015

Ciasteczkowe guziczki


Składniki:
  • 1 1/3 szklanki mąki
  • 115 gram masła
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżeczki kakao


Takie cudeńka zrobiłam ostatnio z Juniorem. Oczywiście bacznie doglądał czy wszystko idzie tak jak trzeba. Czy ciasto jest dobrze rozwałkowane,czy ma odpowiednią konsystencję,noo i nie obyło się bez podkradania skrawków ciasta,które później gdzieś schował.W skrócie świetnie się bawił.
Najlepszą jednak frajdę miał przy zajadaniu się ciasteczkami!


Żółtka ubij z cukrem i ekstraktem waniliowym. Pod koniec dodając masło.
Gdy składniki się połączą porcjami dodawaj mąkę,cały czas mieszając.
Ciasto podziel na dwie części. Do jednej części dodaj kakao i wymieszaj.
Ciasta owiń folią spożywczą i przełóż do lodówki na ok 30-40 minut.


Oba ciasta rozwałkuj. Kieliszkiem od szampana wycinaj ciastka. Mniejszy kieliszek przyłóż do krążków i delikatnie dociśnij,aby nie przeciąć ciasta. Na środku każdego ciastka zrób dwie dziurki,np za pomocą słomki do napojów.


Ciastka wyłóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piecz w 180 C przez ok 20-25 minut.


Kakao możecie zastąpić barwnikiem spożywczym.


Z dziećmi i dla dzieci

15 komentarzy :

  1. No patrz! Nie dawno robiłyśmy takie guziczki! Nasz przepis pojawi sie pewnie za kilka tygodni :)
    Świetnie Wam wyszły! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie śliczne! Moja mama zawsze opowiada że jak byłam mała zabrałam jej pierogi i zaniosłam do piaskownicy. Ludzie byli zdziwieni ale ja powiedziałam że panieruję :-). Pamiętam to jak przez mgłę, ale to świadczy, że dziecko się interesuje - więc Junior będzie lubił gotować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie pomysłowe ciasteczka :) Ślicznie wyglądają te guziczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne wyszły ci te guziczki, zjadłabym kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie niesamowite! Pomysł i wykonanie genialne. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygladaja niesamowicie!
    Czaję się na nie już od dawna...
    :)

    Dziekuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka