środa, 15 lipca 2015

Serniczek z jagodami

'..Pójdziemy na jagódki ,wysmarujemy bródki

do kosza połowę a resztę na głowę

trochę sobie zjemy ,się wysmarujemy
zatańczymy, nowy taniec jagodowy..'

Tak mniej więcej wyglądał mój ostatni pobyt w lesie. Miały być jagody na weki i wypieki..ale większość trafiła prosto do brzuszka ;)
Ale..no bo jak inaczej jak takie dobre? hahh..To nic,następnym razem...może się uda..
Jagódki zakupiłam od jednej z pań na targu..też dobre :p 
A oto co wyczarowałam..
Pyszny...kremowy..pełen jagód sernik. Nie wiem czy już kiedyś o tym wspomniałam,ale ...UWIELBIAM serniki !



Składniki:
  • 1 kg twarogu sernikowego
  • 4 jajka
  • 250 g cukru
  • 300 g jagód
  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 1/2 opakowania cukru wanilinowego
  • 1 duża śmietana 18 %
  • 2 1/2 łyżki cukru pudru
  • 250 g kakaowych herbatników
  • 100 g masła
Herbatniki pokrusz . Masło rozpuść w rondelku,dodaj do herbatników i dokładnie wymieszaj. Dno i boki tortownicy starannie wyłóż herbatnikami. Tak przygotowany spód ciasta przełóż do lodówki na ok 30 minut.Ser przełóż do sporej miski. Miksując dodawaj cukier, 1 opakowanie cukru wanilinowego,sok z cytryny,mąkę i jagody.Cały czas miksując dodawaj po jednym jajku aż składniki się połączą. Gotową masę serową przełóż wylej na wcześniej przygotowany spód. Piecz w 180 C przez 1 godzinę.
Śmietanę ubij dodając cukier puder i resztę cukru wanilinowego. Tak przygotowaną śmietankę wylej na wierzch sernika i piecz przez następne 10-15 minut.

13 komentarzy :

  1. Wyglada pysznie :) ciasto z sezonowych jagód-musi byc dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak,trzeba korzystać póki można :)

      Usuń
  2. ale apetycznie wygląda :) wpraszam się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooooo matko! Też uwielbiamy serniki ale jagodowego jeszcze nie jadłyśmy!!!!!!!!!!!!
    Koniecznie musimy wykonać taki! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda - tak kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham serniki ,a jagodowy w szczególności .Tę piosenkę pamiętam trochę inaczej ,,jesteśmy jagódki ,czarne jagódki ,mieszkamy w lesie zielonym ...''

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dobrze pamiętasz :) ja tylko przytoczyłam tekst tej piosenki :)

      Usuń
  6. Kusząco wygląda ten serniczek!. U mnie zbieranie wygląda tak samo, szczególnie jak wybieram się na nie z córeczką :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka